Selly și Dorian Popa ocupă primul loc în topul celor mai cunoscuți influenceri români în 2024, potrivit unui studiu realizat de o agenție de cercetare.
Întrebați spontan ce influenceri cunosc, tinerii i-au menționat pe primul loc pe Selly, cu un total de 21% (un procent semnificativ mai mare în randul 18-25 de ani, 33%) și pe Dorian Popa (21%), apoi pe Alina Ceușan (12%), pe Carmen Grebenișan (7%) și pe Adelina Pestrițu (3%), arată un studiu realizat de iSense Solutions.
Raportul a fost realizat în baza răspunsurilor tinerilor cu vârsta între 18 – 40 de ani. Aceștia au menționat spontan numele care le vin prima dată în minte când se gandesc la influenceri, apoi dintr-o listă predefinită, i-au ales pe toți pe care îi știu, cel puțin după nume.
„Topul mențiunilor spontane reflectă recunoașterea și preferințele tinerilor pentru influencerii din România. Prin studiul iSense Influencer Effect am identificat cât de bine sunt conectați influencerii cu audiența lor și cum sunt percepuți de tânăra generație”, declară Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Topul privind notorietatea asistată a influencerilor surprinde niște diferențe comparativ cu notorietatea spontană:
- Smiley (85%) este pe primul loc;
- Dorian Popa (76%);
- Selly (73%);
- Andra Măruță (73%);
- Mircea Bravo (72%).
„În percepția tinerilor, spontan, artiștii nu sunt încadrați în categoria influencerilor, chiar dacă unele nume de artiști au o notorietate asistată foarte mare”, arată agenția de cercetare.
Studiul mai arată că în 2024 incidența utilizării formatului video scurt este ridicată: Facebook Reels 80%, Instagram Reels 66%, YouTube Shorts 69% și TikTok 50%.
Întrebați de câte ori pe zi accesează platformele care au format de video scurt, tinerii au declarat că pe TikTok intră de aproximativ 3.9 ori/zi și petrec în jur de 66 de minute pe zi, pe Facebook Reels intră în medie de 3.5 ori/zi și petrec aproximativ 53 de minute, pe Instagram Reels în medie de 3.4 ori/zi și petrec în medie 50 minute, în timp ce pe YouTube Shorts intră de aproximativ 2.7 ori/zi și petrec în jur de 42 de minute.
Motivele pentru care preferă Instagram Reels și TikTok sunt:
- să găsească conținut relevant (68% pentru Instagram Reels și 55% pentru TikTok);
- calitatea conținutului (53% pentru Instagram Reels și 38% pentru TikTok);
- accesibilitatea în aplicație (51% Instagram Reels și 65% TikTok);
- conținutul postat de influencerii pe care îi urmăresc (48% Instagram Reels și 36% TikTok);
- algoritmul le înțelege preferințele (48% Instagram Reels și 49% TikTok);
- conținutul postat de brandurile urmărite (41% Instagram Reels și 20% TikTok);
- accesul la videoclipuri disponibile pe alte platforme (34% Instagram Reels și 32% TikTok);
- conținutul poate fi distribuit foarte ușor cu prietenii (33% pentru Instagram Reels și 48% TikTok).
Datele sunt reprezentative pentru populația urbană cu vârsta între 18-40 ani. Informațiile au fost culese în luna aprilie 2024 pe un eșantion de 400 respondenți din panelul online Sense Panels, deținut de iSense Solutions.