Hotărârea privind trecerea de la actualul sistem informatic Revisal la Registrul general de evidență a salariaților - Reges Online a fost publicată, luni, în Monitorul Oficial. Documentul stabilește condițiile de implementare și accesare pentru noul sistem.
Potrivit documentului, firmele au obligația de a se înregistra în Registru în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a Hotărârii. Astfel, în acest caz, termenul limită este 30 septembrie 2025. Încălcarea acestei obligații constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei.
„În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, angajatorii au obligația de a completa și de a transmite în Registru toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesării Registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic care face obiectul soluției tehnice pentru transmiterea datelor în registru de către angajatori, prevăzut de art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților”, conform Hotărârii publicate în Monitorul Oficial.
În această situație, dacă angajatorii nu se vor conforma, riscă să fie sancționați cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
Hotărârea stabilește condițiile de întocmire și accesare a Registrului general de evidență a salariaților, de completare și transmitere în acesta a elementelor contractului individual de muncă, privind încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea acestuia, de către următoarele categorii de angajatori:
- a) persoane fizice sau juridice de drept privat;
- b) instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă;
- c) misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, după caz, reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România, institutele culturale și reprezentanțele comerciale și economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local care are cetățenia română sau pentru străinul cu drept de muncă în România.
Angajatorii completează și transmit în Registru următoarele date, fără a avea caracter limitativ:
- a) datele de identificare ale angajatorului, cum ar fi: denumirea, codul unic de identificare — CUI, codul de identificare fiscală — CIF, sediul social, numele și prenumele reprezentantului legal — pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal — CNP, domiciliul — pentru persoanele fizice;
- b) datele de identificare ale salariaților, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal — CNP, numărul de identificare fiscală — NIF, cetățenia și țara de proveniență — Uniunea Europeană — UE, din afara Uniunii Europene, Spațiul Economic European — SEE;
- c) pentru persoanele cu dizabilități, gradul, tipul de handicap și durata certificatului de încadrare în grad și tip de handicap;
- d) data încheierii contractului individual de muncă, numărul acestuia și data începerii activității;
- e) funcția/ocupația, conform specificației Clasificării ocupațiilor din România sau altor acte normative;
- f) tipul contractului individual de muncă;
- g) durata contractului individual de muncă, respectiv nedeterminată/determinată;
- h) locul de muncă, respectiv fix sau mobil;
- i) durata timpului de muncă și repartizarea acestuia;
- j) salariul de bază lunar brut, indemnizațiile, sporurile, precum și alte adaosuri, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă;
- k) datele de identificare ale utilizatorului, în cazul contractelor de muncă temporară;
- l) data transferului, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face transferul în condițiile legii;
- m) data la care începe și data la care încetează detașarea, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face detașarea;
- n) data la care începe și data la care încetează detașarea transnațională, definită la art. 2 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, cu modificările și completările ulterioare, statul în care urmează să se realizeze detașarea transnațională, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;
- o) data la care începe și data la care încetează detașarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, statul în care urmează să se realizeze detașarea, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;
- p) perioada, cauzele de suspendare și data încetării suspendării contractului individual de muncă;
- q) data și temeiul legal al încetării contractului individual de muncă.
Pentru fiecare dintre aceste informații sunt prevăzute următoarele termene de transmitere în Registru:
- Datele de la litera a) și până la litera k) se transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activității pentru fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu angajatorul.
- Datele de la litera l) se transmit în termen de 5 zile lucrătoare de la data transferului, respectiv de la data preluării prin transfer;
- Datele de la litera m) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului;
- Datele de la literele n) și o) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului pe teritoriul altui stat;
- Datele de la litera p) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepția cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical, a absențelor nemotivate, precum și a situațiilor de suspendare în caz de forță majoră, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;
- Datele de la litera q) se transmit cel târziu la data încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoștință a evenimentului ce a determinat, în condițiile legii, încetarea contractului individual de muncă.
Netransmiterea acestor date în Registru, în termenele stabilit prin Hotărâre, precum și netransmiterea modificărilor aduse datelor și completarea Registrului cu date eronate sau incomplete, consituite contravenție și se sancționează cu amenzi începând de la 3.000 lei și până la 8.000 lei, în funcție de situație.
Portalul Reges Online va facilita accesul la date pentru angajați. Salariații și/sau foștii salariați vor avea acces online la datele proprii din registru, inclusiv posibilitatea de descărcare a unui extras din Reges.
Amintim că, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a Hotărârii, Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale va aproba prin ordin elementele de funcționalitate tehnică a Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registru.
Vezi AICI Hotărârea nr. 295/2025 privind Registrul general de evidență a salariaților - Reges Online: