Transportatorii cer amânarea sacțiunilor e-Transport: „Aplicația nu funcționează corect” Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită, luni, Ministerului Finanțelor amânarea aplicării sancțiunilor privind sistemul RO e-Transport până la 1 iunie 2025. Transportatorii spun că au identificat și semnalat mai multe probleme privind sistemul RO e-Transport. Printre acestea se numără lipsa clarității privind scenarii uzuale de transport, integrarea GPS prin API și funcționarea...
Termen limită pentru depunerea situațiilor financiare pe 2024: Lista modificărilor fiscale de care trebuie să țină cont firmele Anul 2024 a adus schimbări legislative în domeniul fiscal și contabil, cu impact direct asupra raportărilor financiare, impozitării directe și indirecte, prețurilor de transfer și politicilor de resurse umane, potrivit unei analize care arată de ce lucruri ar trebui să țină cont firmele în 2025, în acest context. „Depunerea online a raportărilor devine obligatorie, companiile...
OFICIAL Regulile privind implementarea Reges Online. Ce trebuie să știe angajatorii Hotărârea privind trecerea de la actualul sistem informatic Revisal la Registrul general de evidență a salariaților – Reges Online a fost publicată, luni, în Monitorul Oficial. Documentul stabilește condițiile de implementare și accesare pentru noul sistem. Potrivit documentului, firmele au obligația de a se înregistra în Registru în termen de 6 luni de la data...
„În România, oamenii din HoReCa trăiesc din bacșiș” – patronul restaurantelor „La Mama”, Cătălin Mahu, la podcastul Idei&Antreprenori Proprietarul restaurantelor bucureștene „La Mama”, Cătălin Mahu, consideră că angajații din sectorul HoReCa „trăiesc din bacșiș”, iar costul cu salariile nu trebuie să depășească 30%, în contul de profit și pierdere al unui restaurant. Invitat la podcastul StartupCafe.ro Idei&Antreprenori, Mahu a mai spus că a renunțat la afacerile de pe Litoral, pentru că nu a...
Adaos comercial afișat la raft. Patronii critică proiectul ANPC: E contrar legislației în vigoare. Cele 6 efecte pe care le produce Noile reguli care urmează să fie impuse de ANPC operatorilor economici, respectiv obligația de a afișa și adaosul comercial lângă prețul produselor, ridică, printre altele, probleme din perspectivă concurențială dar și în ceea ce privește implementarea, atrag atenția patronii din 10 organizații din România. Măsura este contrară legislației în vigoare și va conduce la „distorsinoarea...
Taxa pe stâlp: Care va fi modalitatea de aplicare a impozitului pe construcțiile speciale – proiect de OUG Ministerul Finanțelor a pus vineri în transparență un proiect de Ordonanță de urgență (OUG) privind modalitatea de aplicare a impozitului pe construcțiile speciale (taxa pe stâlp) ce a fost reintrodus începând cu 1 ianuarie 2025 prin OUG trenuleț nr. 156/2024. „Prin ordonanța de urgență publicată astăzi în transparență, asigurăm încasări cel puțin la nivelul estimărilor...
Fonduri UE: AFIR va accepta ambele versiuni ale codurilor CAEN, pe perioada de tranziție Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), care gestionează fonduri europene în agricultură și dezvoltare rurală, a precizat, vineri, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, că acceptă ambele versiuni ale codurilor CAEN, pe toată perioada de tranziție de la CAEN Rev. 2 la CAEN Rev. 3, cu condiția ca acestea să reflecte activitatea reală a beneficiarului și să...
Declarația unică 2025: Se fac înscrieri la seminarele online organizate de ANAF în luna aprilie ANAF organizează, în luna aprilie 2025, opt seminare online dedicate completării și depunerii Declarației unice, la care contribuabilii pot participa pentru a pune întrebări. Fiecare webinar are o durată de două ore, iar la acestea pot participa, în același timp, un număr maxim de 500 de persoane. Iată lista completă a seminarelor online organizate de...
ANAF: O firmă de protecție și pază a reținut, dar nu a achitat impozitele și contribuțiile pentru veniturile angajaților săi Antifrauda ANAF continuă controalele la firmele din România: recent a verificat o firmă de protecție și pază din București care, în perioada aprilie 2023 – noiembrie 2024, ar fi avut un număr fluctuant de aproape 200 de angajați cu contract de muncă, pentru care ar fi reținut, dar nu ar fi achitat impozitele și contribuțiile...
Trecerea de la Revisal la Reges Online, aprobată. Cât timp au firmele la dispoziție pentru a se înregistra în noul sistem și ce amenzi riscă dacă nu se conformează Guvernul a aprobat, joi, un proiect de hotărâre privind Registrul general de evidenţă a salariaţilor – Reges Online, care va înlocui complet Revisal, actualul sistem informatic. Astfel, angajatorii vor avea la dispoziție un termen de 6 luni pentru a face tranziția de la Revisal la Reges Online, urmând ca procedura de acces pentru completarea, transmiterea...