Platforma finlandeză de comerț Wolt a intrat oficial pe piața din România prin achiziționarea aplicației de livrări Tazz de la eMAG, iar acum, Alin Șerban, managerul general al Wolt România, a explicat o parte dintre motivele din spatele vânzării Tazz și a prezentat planurile companiei pentru perioada următoare.
„Tazz a început ca o companie mică în Timișoara, se numea eucemananc.ro. În 2018, în noiembrie, eu am intrat acolo ca și acționar și am început să creștem business-ul. În 2019, 2 septembrie, am făcut primul pas și am vândut pachetul majoritar către cei de la eMAG. A fost o perioadă foarte frumoasă în care am crescut, am făcut rebranding, am avut noroc. 14 octombrie 2024 am semnat contractul de vânzare a tuturor acțiunilor Tazz către Wolt”, a spus Alin Șerban (foto), CEO Wolt România, miercuri, la o conferință de presă.
Referindu-se la vânzarea aplicației Tazz către Wolt, platforma achiziționată la rândul ei de gigantul american DoorDash în 2022, Alin Șerban a spus că a fost vorba despre „un concurs de împrejurări”.
„Tazz a fost o companie care a crescut foarte mult pe partea de tehnologie, însă noi fiind o companie de tehnologie trebuie să înțelegeți că noi cu 70 de developeri am putut să facem anumite lucruri. Wolt, care a fost achiziționat de Doordash în 2022, are 3000 de developeri și pentru că diferența asta de scală n-are cum să nu te lovească, tehnologia ne-a împins înspre lucrul acesta. Wolt se uita foarte atent la piața din România de foarte mult timp. Era o piață pe care și-o doreau foarte mult și așa am reușit să ne unim forțele. Pe 14 ianuarie 2025 autoritățile competente au aprobat tranzacția și compania se numește Wolt România și eu în continuare sunt aici”, a spus el.
Achiziția Tazz de către Wolt reprezintă un moment de referință pentru companie, fiind prima dată când aceasta a ales să intre pe o piață prin preluarea unei afaceri existente, și nu prin modelul său „tradițional”, în care intra pe piețe noi construind totul de la zero, precizează CEO-ul.
Mai departe, în România, compania plănuiește dezvoltarea unui nou hub tech local și intenționează facă angajări.
„Sunt două în lume la Wolt, Berlin și Helsinki, ceea ce înseamnă că din nou IT-ul românesc își arată valoarea. Echipa noastră va deveni un tech hub, doar că așa cum arată lucrurile acum, cu siguranță într-un timp relativ scurt o să putem să angajăm oameni noi, să creștem echipa existentă, plus oamenii noi care să vină să lucreze pentru proiectele Wolt”, a mai spus el, precizând că în prezent, în echipă sunt 70 de IT-iști.
În ceea ce privește partea de suport pentru clienți, Wolt are în prezent 300 de angajați care lucrează hibrid, dar compania are de gând să mai recruteze încă 100 de persoane în acest departament.
Ce schimbări aduce aplicația Wolt pentru utilizatorii români și restaurantele partenere
Aplicația, care este prezentă în 34 de orașe românești, oferă utilizatorilor posibilitatea de a plasa două comenzi simultan, funcție care nu era în trecut disponibilă pe Tazz.
„Cel mai important e să ne uităm la cum arată aplicația în primul rând și ce feature-uri noi ai, Dau un singur exemplu feature-ul de comandă dublă pe care noi nu-l aveam. Ai dat drumul la o comandă și în 14 minute ai încă o fereastră să poți să comanzi încă o comandă pe aceeași cost de livrare de la un alt restaurant, supermarket”, a spus Alin Șerban.
De la intrarea oficială pe piața românească, numărul restaurantelor înrolate în aplicație a crescut nu doar în Capitală, ci și în alte orașe din țară, a afirmat el.
„Ce-am făcut bine în Tazz a fost partea de account management cu restaurantele, Asta s-a văzut. Cu ce am venit în plus pe Wolt e partea de sisteme. Restaurante au avut posibilitatea să vadă mult mai bine, mai repede, foarte multe date legate de business. Cum le-au mers vânzările, cum merge partea ads și promo, unde trebuie să mai pună bani, ce trebuie să mai facă, lucru pe care nu l-am avut în Tazz”, a precizat el.
---
Citește și:
- Finlandezii de la Wolt finalizează achiziția aplicației de livrări Tazz
- Grupul american DoorDash, care a preluat Tazz de la eMAG, face o nouă super-achiziție
- Director eMAG, despre vânzarea aplicației de livrări Tazz: „Ne pare rău. Ne-am tăiat o mână și un picior…”