Compania de software pentru design de site-uri și aplicații Figma, care aproape a fost cumpărată de Adobe, și-a evaluat oferta publică inițială (IPO) la 33 dolari pe acțiune și va debuta la Bursa de la New York (NYSE) astăzi, 31 iulie 2025, potrivit CNBC.
IPO-ul este suprasubscris de 40 de ori, adică cererea de acțiuni este de 40 de ori mai mare decât numărul de acțiuni pe care compania și investitorii săi existenți îl vând, au confirmat surse pentru Bloomberg și TechCrunch.
Oferta a strâns 1,2 miliarde de dolari, cea mai mare parte a încasărilor mergând către acționarii existenți. Totodată, oferta evaluează firma la 19,3 miliarde dolari, aproape de suma pe care gigantul Adobe ar fi trebuit s-o plătească pentru cumpărarea startup-ului acum 3 ani.
Tranzacția de 20 miliarde dolari a picat în 2023 din cauza presiunii autorităților de reglementare din Marea Britanie și UE, au anunțat cele două companii atunci. Adobe a fost nevoită să plătească o taxă de 1 miliard dolari către Figma, ca urmare a renunțării la tranzacție.
Figma a fost fondată în 2012 de Dylan Field și Evan Wallace. Compania are sediul în San Francisco, cu birouri în Franța, Germania, Japonia, Singapore și Marea Britanie. Firma oferă o platformă care permite celor ce fac aplicații de mobil sau web să colaboreze prin fluxuri de lucru multiplayer și „sisteme de design sofisticat”.
Compania de design a strâns finanțări în valoare totală de 1,4 miliarde de dolari, conform datelor de pe Crunchbase. Printre investitorii principali se numără Andreessen Horowitz, General Catalyst, Sequoia Capital și Founder’s Fund.