Antifrauda ANAF a mai verificat trei firme care fac activități de transport de persoane prin intermediul aplicațiilor de ridesharing și reamintește, în acest context, că a introdus Formularul 397, ce trebuie depus lunar de operatorii de platforme online de transport alternativ, cum sunt Uber, Bolt sau BlackCab.
Formularul „le permite inspectorilor ANAF să poată identifica eventuale nereguli”, iar în situația în care se constată riscuri de neconformare, se vor face controale rapide „pentru verificarea situației de fapt și stabilirea eventualelor obligații fiscale suplimentare, în vederea recuperării acestora într-un termen cât mai scurt”, avertizează Fiscul.
Formularul 397 - Declarație informativă privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto intermediate printr-o platformă digitală conține informații despre activitatea firmelor care operează pe aceste aplicații, valoarea curselor și a încasărilor realizate de operatorul de transport alternativ, codul de înregistrare fiscală - operator de transport alternativ, data acceptării sau eliminării acestuia din platforma digitală.
De asemenea, cuprinde și date despre mașini (număr de înmatriculare, număr kilometri parcurși în curse etc) și șoferi (nume, prenume, CNP, data acceptării pe platforma digitală, sume încasate în numerar pentru cursele realizate).
Pentru activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, operatorii platformelor digitale au obligația transmiterii acestor informații lunar, până în ultima zi calendaristică a lunii următoare perioadei de raportare.
StartupCafe.ro a scris pe larg AICI despre această nouă declarație introdusă de ANAF în 2025.
Controale ANAF la alte trei firme de ridesharing
Antifrauda ANAF a verificat acum trei firme din Timișoara, de transport alternativ de persoane prin intermediul platformelor digitale Uber și Bolt, administrate de aceeași persoană fizică.
Fiscul susține că „pentru îngreunarea efectuării constatărilor și totodată pentru sustragerea de la desfășurarea verificărilor, firmele au fost radiate la momentul inițierii controlului, sens în care vor fi întreprinse demersuri pentru atragerea răspunderii solidare a administratorului acestora”.
Antifrauda a identificat că, în perioada decembrie 2022 – martie 2024, firmele controlate nu au declarat veniturile realizate și nici impozitele și taxele aferente salariilor, prejudiciind atât bugetul de stat cu circa 1,4 milioane lei.
---