Antifrauda ANAF verifică în continuarea firmele care fac activități de transport de persoane prin intermediul aplicațiilor de ridesharing, și anunță, miercuri, că în urma unor controale recente a identificat 10 firme care au cauzat un prejudiciut total de peste 51,7 milioane de lei.
Suma reprezintă impozite, contribuții sociale și TVA neachitate.
În total au fost verificate 10 firme: 5 din București, 4 din județul Timiș și una din județul Teleorman.
Unul dintre cazurile relevante este cel al unei firme care, în doar șase luni de activitate, a generat un prejudiciu de peste 17,5 milioane de lei, potrivit Fiscului.
„Firma respectivă a utilizat forță de muncă fără documente legale de angajare, raportând doar 6 contracte de muncă dintr-un total real de 1.027 de persoane fizice implicate în activitate. Totodată, societatea nu și-a îndeplinit obligațiile declarative pentru perioada ianuarie–iulie 2024 și nu a declarat TVA aferentă serviciilor prestate”, conform ANAF.
Fiscul reamintește că a introdus formularul 397, „pentru a îmbunătăți verificarea firmelor care oferă servicii de transport alternativ prin platforme digitale”.
Concret, așa cum am mai scris pe StartupCafe.ro, operatorii de platforme online de transport alternativ, cum sunt Uber, Bolt sau Black Cab, vor trebui să depună lunar la ANAF Formularul 397 - Declarație informativă privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto intermediate printr-o platformă digitală, potrivit unui Ordin ANAF publicat în Monitorul Oficial.
Formularul 397 conține informații despre activitatea firmelor care operează pe aceste aplicații, valoarea curselor și a încasărilor realizate de operatorul de transport alternativ, codul de înregistrare fiscală - operator de transport alternativ, data acceptării sau eliminării acestuia din platforma digitală.
„Acesta le permite inspectorilor ANAF să acceseze rapid datele fiscale ale acestor firme, astfel încât să poată identifica din timp eventuale nereguli. Dacă sunt descoperite riscuri de neplată a taxelor, vor fi făcute controale rapide pentru verificarea situației și stabilirea eventualelor obligații fiscale suplimentare, în vederea recuperării acestora într-un termen cât mai scurt”, spune Fiscul.