Mii de firme din România, declarate inactive fiscal, de ANAF, „chiar dacă sunt la zi cu toate plățile către stat” – consultanți O firmă de contabilitate atrage atenția asupra unui val de decizii de declarare de inactivitate fiscală pentru sute, potențial mii de companii din România, pe motiv că inspectorii de la Antifrauda ANAF nu au găsit, în cadrul controalelor desfășurate, reprezentanții firmelor la sediile sociale, fără ca acele societăți să fi avut datorii către stat la...
Cum îți deschizi o firmă în 2025: pașii esențiali pentru antreprenori la început de drum Ai un mini business la început de drum și vrei să-l faci să meargă fără bătăi de cap? Află cum îți deschizi o firmă în 2025, ce alegi între PFA și SRL și ce cont îți simplifică tot procesul financiar de la ziua 1. Nu mai e nevoie să-ți iei liber de la job ca...
Ce urmărește statul prin formularele ANAF pentru firmele care au obligația de raportare semestrială (consultanți) Ministerul Finanțelor urmărește să detecteze mai rapid eventuale dezechilibre, pierderi sau riscuri sistemice din mediul de afaceri românesc, prin intermediul formularelor ANAF pentru firmele care au obligația de raportare semestrială, spun doi consultanți fiscali, într-o analiză transmisă, vineri, comunității antreprenoriale StartupCafe.ro. Diana Lupu și Ana-Maria Nițu, de la EY România, reclamă, în analiza lor, întârzierea...
Românii nu-și vor mai putea cumpăra mașini, dacă nu-și plătesc impozitele locale/ Listă cu datornici, pe internet/ Drone pentru depistarea clădirilor neautorizate sau nedeclarate (Proiect de lege la Guvern) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a publicat proiectul de lege oficial pentru următoarea reformă anunțată de Guvernul Bolojan: românii nu vor mai putea cumpăra sau vinde mașini, dacă nu-și plătesc impozitele locale, datornicii la bugetele locale vor fi expuși pe liste publicate pe internet, autoritățile vor folosi și drone pentru depistarea clădirilor neautorizate sau...
Avertisment ANAF pentru firme și PFA: Inspecții fiscale și amenzi pentru deducerea TVA la bunuri de uz personal, de la cosmetice la alimente și electronice. Sunt analizate informații din sistemele digitale Agenția Națională de Administrare Fiscală a lansat, miercuri, un „apel către toți contribuabilii, companii și persoane fizice autorizate”, pentru o „conformare fiscală corectă și completă”, avertizând că va face inspecții fiscale și va da, eventual, amenzi, în cazul celor care își deduc TVA pentru cheltuieli cu bunuri de uz personal. „În contextul în care, prin...
ANAF a publicat formularul PDF editabil de raportare semestrială la 30 iunie 2025, pentru firme. Termen: 18 august ANAF a publicat, miercuri, 6 august 2025, noul formular PDF editabil pentru firmele care trebuie să facă raportarea semestrială la 30 iunie 2025, termenul de depunere a raportării la Fisc fiind 18 august 2025. Vorbim despre S1027 – S1050 – Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2025 a operatorilor economici (microentităţi, entităţi mici, respectiv...
S-a supraîncărcat aplicația Vămilor, pe noul Sistem Național de Import al României Aplicația Vămilor pe noul Sistem Național de Import al României s-a supraîncărcat, afectând viteza de acces și funcționarea fluentă a platformei, în primele zile de la lansare, a precizat, marți, Autoritatea Vamală Română într-un comunicat transmis comunității antreprenoriale StartupCafe.ro. Autoritatea Vamală Română a lansat, în data de 1 august 2025, la ora 14:52, în producție...
ANAF modifică Formularul 112 – Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate Agenția Națională de Administrare Fiscală modifică iarăși Formularul 112 – Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, potrivit unui proiect de ordin lansat, marți, în consultare publică, în urma primului pachet fiscal al Guvernului Bolojan. Este vorba despre un proiect de ordin comun al preşedintelui...
Antreprenorii din România își pot face sediu social la Poșta Română, prin noul serviciu de găzduire a firmelor, StartPost. Contract de închiriere, adresă oficială, ONRC Antreprenorii din toată România pot să-și stabilească sediile sociale pentru firme la Poștă, prin serviciul StartPost, lansat recent de compania națională, destinat în special startup-urilor și freelancerilor fără activitate la sediu. Reamintim că, în paralel, ANAF a lansat operațiunea „Cuibul cu Fantome”, prin care vrea să verifice firmele de apartament multiple care au sediul social...
Funcționari ANAF, în conflict de interese: „Au reprezentat firme private pe care trebuia să le verifice” Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță, luni, că a identificat cinci funcționari din cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice București care s-au aflat în situații de conflicte de interese. Cei cinci funcționari ANAF dețineau certificate digitale calificate (semnătură digitală) pe care „le foloseau pentru a reprezenta interesele unor firme private, în timp ce aveau,...