TikTok se laudă luni, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, că „a devenit o platformă de referință pentru informații de încredere” și anunță mișcarea „Brand Chem”, care cere ca firmele să colaboreze cu creatorii de pe rețea, pentru a realiza conținut cu impact, începând cu anul 2025. Utilizatorii și brandurile care își fac reclamă pe TikTok „explorează potențialul AI în sarcini cotidiene”, iar secțiunea de comentarii devine „un nou motor pentru comerț”, potrivit platformei chinezești.
Compania a emis raportul What's Next, în care își definește intențiile în domeniul promovării online a firmelor.
„În 2025, comunitatea TikTok se va uni pentru a crea conținut unic, transformator și definitoriu pentru anul în curs – remodelând modul în care industria privește „marketingul” și cum se vor dezvolta business-urile în viitor – o mișcare pe care platforma o numește Brand Chem. Aceasta cere ca brandurile să colaboreze cu creatorii și comunitățile, contribuind împreună pentru a realiza conținut care să rezoneze, să aibă impact și, în cele din urmă, să redefinească relevanța culturală” - a anunțat platforma socială, într-un comunicat transmis luni publicației StartupCafe.ro.
„În 2024, am văzut branduri care au depășit limitele creativității, au adoptat tendințe și au stabilit conexiuni puternice cu comunitățile lor, însă 2025 promite să ducă lucrurile și mai departe. Oportunitățile de storytelling creativ pe TikTok sunt nelimitate, iar în acest an, brandurile și creatorii vor continua să modeleze cultura, să genereze idei noi și să accelereze creșterea afacerilor prin valorificarea a ceea ce contează cu adevărat pentru comunitatea TikTok” - susține Sofia Hernandez, Global Head of Business Marketing la TikTok.
În raportul său, TikTok a evidențiat tendințe de impact, denumite Trend Signals, care „reflectă tiparele de conținut în evoluție” și „ evidențiază comportamente și interese emergente”.
Brandurile pot explora aceste tipare pentru a modela o strategie de conținut.
TikTok a clasificat aceste Trend Signals în 3 categorii principale:
- Brand Fusion
- Identity Osmosis
- Creative Catalysts
Brand Fusion pe TikTok
Brand Fusion este definit de TikTok drept „o stare dinamică în care un brand capătă noi forțe, devenind mai receptiv și mai pregătit să construiască legături durabile”.
„Pe măsură ce TikTok a devenit o platformă de referință pentru informații de încredere, brandurile descoperă valoarea colaborărilor cu diverși creatori – de la simpli revieweri, la personalități dinamice – prin TikTok Creator Marketplace” - susține platformă deținută de gigantul tech chinez ByteDance.
2 din 3 utilizatori TikTok apreciază atunci când brandurile colaborează cu o varietate de creatori Adăugarea de coduri personalizate și oferte exclusive amplifică și mai mult acest impact, permițând brandurilor să creeze „conexiuni personalizate și să genereze rezultate de afaceri”, susține TikTok.
De asemenea, brandurile trebuie să-și întâlnească comunitățile acolo unde sunt și să împărtășească conținut variat și nefiltrat, cum ar fi interviuri de stradă, behind-the-scenes sau perspective profunde. Astfel, TikTok promite că „brandurile pot cultiva încrederea și comunitatea, încurajând totodată implicarea publicului”. 40% dintre utilizatorii TikTok consideră brandurile care își arată personalitatea mai relevante, în timp ce 45% dintre utilizatorii de platforme sociale și video consideră că relevanța unui brand vine din faptul că se simt înțeleși – subliniind importanța unui conținut consecvent, de susținere și plin de bucurie.
Prin TikTok’s Creative Exchange, „brandurile pot colabora strategic cu experți creativi din nișe specializate, făcând conexiunile cu audiențele lor într-un mod mult mai semnificativ”, mai spune platforma.
Identity Osmosis pe TikTok
Prin Identity Osmosis, brandurile care se promovează pe TikTok integrează organic valorile în schimbare ale consumatorilor.
Comunitățile TikTok redefineasc reprezentarea prin adoptarea unor perspective diverse și autentice și prin celebrarea punctelor de vedere de nișă. De la perspective culturale umoristice până la evidențierea faptului că persoanele cu dizabilități sunt capabile de orice, utilizatorii TikTok construiesc o comunitate globală mai incluzivă și empatică.
Brandurile își schimbă, de asemenea, modul în care se prezintă în fața comunităților pe TikTok, interacționând direct cu utilizatorii în comentarii și răspunzând la feedback-ul fanilor loiali.
De asemenea, TikTok Symphony Dubbing, permite comunicarea globală a brandurilor în limbi native, îmbunătățind accesibilitatea și rezonanța emoțională
Compania chineză dă ca exemplu campania #HistóriasdeOrgulhoOi (Stories of Pride Oi), a firmei braziliene de telecomunicații Oi (@oi_oficial). Aceasta a derulat reclame și a folosit Branded Mission pentru a invita creatorii de conținut de pe TikTok să împărtășească modul în care internetul le-a inspirat parcursul și i-a făcut să se simtă acceptați online ca membri ai comunității LGBTQIAP+. „Campania a fost un succes, cu rate de vizualizare și engagement de 9x și 2.4x peste pragul de referință, demonstrând cum brandul a fost în armonie cu comunitatea sa de pe TikTok” - susține sursa citată.
Creative Catalysts - AI pe TikTok
În fine, cel de-al treilea trend signal, Creative Catalysts, este legat de inteligență artificială și constă în „instrumente neexplorate pentru marketeri care să îi ajute în a concepe idei, construi, învăța și în a-și asuma riscuri creative mai interesante ca niciodată”.
Inteligența artificială (AI) devine „o sursă de entuziasm pe TikTok”. Platforma social media spune că utilizatorii și brandurile „explorează potențialul AI în sarcini cotidiene”, precum stilizarea ținutelor, vizualizarea renovărilor sau scrierea scenariilor cu ajutorul Symphony Assistant.
„Utilizatorii TikTok sunt de 1,4 ori mai predispuși decât utilizatorii altor platforme să aștepte cu nerăbdare utilizarea AI generativă în reclame, subliniind acest entuziasm în creștere. Cu ajutorul Symphony Assistant, brandurile pot valorifica date în timp real despre conținutul în tendințe și le pot transforma în concepte creative, gata de filmare, făcând din AI o parte integrantă a comunității vibrante și axate pe descoperire de pe TikTok” - menționează platforma chineză.
Întrucât cererea de conținut este în creștere, brandurile trec de la materiale de marketing de scurtă durată la strategii de storytelling complexe. Odată cu declinul sezonalității tradiționale și tendințele de cumpărături la cerere, cum ar fi #summerween, brandurile pot experimenta cu diverse mesaje și formate fără a suprasolicita audiența.
Formate precum Image Ads permit brandurilor să intre rapid în tendințe și să spună povești noi prin diversificarea formatului. Această abordare se aliniază cu baza de utilizatori TikTok, unde 76% dintre utilizatori apreciază să vadă o combinație de imagini și videoclipuri, permițând brandurilor să rămână relevante și să mențină implicarea publicului în mod constant.
Feedback-ul în timp real din secțiunile de comentarii de pe TikTok îmbunătățește și mai mult această strategie, permițând brandurilor să inoveze împreună cu consumatorii – 68% dintre utilizatori spun că brandurile ar trebui să valorifice comentariile pentru a înțelege mai bine publicul lor.
Instrumente precum Insights Spotlight permit brandurilor să exploateze micro-tendințe, încurajând colaborarea și încrederea, transformând utilizatorii în participanți activi în dezvoltarea produselor și narațiunea brandului, potrivit companiei social-media.
„Secțiunea de comentarii devine, de asemenea, un nou motor pentru comerț. Citind comentariile, compania de încălțăminte și accesorii Rothy's a aflat în mod direct despre nevoile comunității sale și le-a luat în considerare atunci când a lansat produsul cerut de toată lumea” - subliniază TikTok.