Giganții YouTube și Meta schimbă politicile și introduc noi măsuri pentru a promova conținutul original și pentru a combate conținutul fie reutilizat, fie făcut cu inteligență artificială, doar pentru a fi monetizat, potrivit TechCrunch.
Meta a spus, într-un anunț, că a eliminat deja aproximativ 10 milioane de profiluri care se dădeau drept creatori mari de conținut și că a luat măsuri împotriva a 500.000 de conturi care au fost implicate în „comportament spam sau engagement fals”.
Gigantul deținut de Zuckerberg spune că nu va penaliza utilizatorii care interacționează cu conținutul altor persoane, prin videoclipuri de reacție de exemplu, ci se va concentra pe cei care iau videoclipurile sau postările altor creatori și pretind că ar fi ale lor.
Conturile care abuzează de sistem prin reutilizarea repetată a conținutului altcuiva vor pierde accesul la programele de monetizare Facebook pentru o perioadă de timp și vor vedea o distribuție redusă a postărilor lor. Când Facebook detectează videoclipuri duplicate, va reduce și distribuția copiilor pentru a se asigura că utilizatorul care a pus conținutul original primește vizualizările și creditul.
Totodată, compania testează un sistem prin care va adăuga un link în partea de jos a postării cu autorul original.
YouTube va schimba de astăzi, 15 iulie 2025, politicile de monetizare din Programul de Parteneri (YouTube Partner Program – YPP) pentru a taxa „conținutul neautentic”, inclusiv videoclipuri produse în masă și conținut repetitiv, generat cu AI.
Șeful editorial și de legătură cu creatorii YouTube, Rene Ritchie, a zis într-un video postat săptămâna trecută că actualizarea politicilor este „minoră” și concepută pentru a identifica mai bine când conținutul este produs în masă sau repetitiv.
În plus, acest tip de conținut nu a fost eligibil pentru monetizare de ani de zile, deoarece este un conținut pe care spectatorii îl consideră adesea spam, a mai adăugat Ritchie.