In urmatorii cinci ani, comertul online se va desfasura in mare parte prin intermediul telefoanelor mobile. In Romania insa, doar o mica parte din magazinele online au site-uri adaptate pentru mobil. Dan Vartopeanu, expert in marketing mobil explica intr-un interviu acordat StartupCafe.ro ce inseamna optimizarea site-urilor pentru mobil, ce impact au asupra vanzarilor online si care sunt cele mai dese greseli facute de mici antreprenori.
StartupCafe.ro: Cum stau site-urile din Romania la capitolul vizibilitate pe mobil? Dan Vartopeanu: In Romania procentul site-urilor care au o versiune pe mobil este mic, cred ca undeva la 25%. La noi sunt foarte multe magazine online lansate pe diferite nise si altele lansate ca si hobby-uri. Mare parte din acestea nu-si pun problema unui site de mobil ci merg pe varianta Facebook pentru ca au vizibilitate.
Multi proprietari de site-uri isi pun problema daca merita sa investeasca intr-o tema optimizata sau sa foloseasca tema pe care o au deja. Ceea ce nu inteleg ei este ca daca au un magazin care vinde bine pe desktop pot pierde jumatate din comenziile pe care le au fara un site optimizat pentru mobil.
In ultimii cinci ani tehnologia a evoluat accelarat si odata cu asta si comertul online. In urmatorii ani marea majoritate a comenziilor online vor fi de pe mobil pentru ca dispozitivele vor fi peste tot, au ecrane tot mai mari si sunt tot mai practice. Ultimele sondaje arata ca traficul pe internet incepe sa fie majoritar de pe mobil, comenziile nu sunt majoritare de pe mobil pentru ca check out-ul (n.red procesul de comanda) este foarte complicat.
StartupCafe.ro: Ce inseamna optimizarea site-urilor pentru mobil?