De la an la an, tot mai multi romani afla de Black Friday si tot mai multi spun ca vor sa cumpere ceva. Un studiu Millward Brown arata ca, in medie, cosul de cumparaturi va avea doua - trei produse, cele mai populare fiind televizoarele. Tabletele abia au prins top zece. Intrebati de unde vor cumpara produsele, cei mai multi au spus eMAG, Altex si Flanco. Cercetarea a fost realizata din raspunsurile a 2.000 de persoane din mediul urban si rural.
Anul acesta, de Black Friday, cele mai multe liste de cumparaturi vor avea, in medie, intre 2 si 3 produse, fiind in crestere, comparativ cu 2014. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent televizoarele, fiind mentionate de 40% dintre respondenti, electrocasnicele mici (39%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele sau robotii de bucatarie, si telefoanele mobile (22%).
Masinile de spalat si frigiderele sunt urmatoarele doua categorii de produse prezente in preferintele romanilor pentru Black Friday, fiind amintite de 18%, respectiv 17% dintre cei intervievati cu privire la intentia de achizitie. "Black Friday este un eveniment deja de traditie in Romania. In plus, observam ca in fiecare an sunt mai multi romani care isi exprima dorinta sa cumpere ceva in cadrul acestei campanii. Acest lucru se datoreaza succesului editiilor precedente, aparitiei constante de noi magazine implicate in eveniment, dar si varietatii tot mai mari a categoriilor de produse oferite la reducere", explica Daniela Lazar, Managing Director, MillwardBrown Romania.
Profilul cumparatorilor
Conform studiului, anul acesta, 44% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani doresc sa cumpere ceva de Black Friday (¬probabil voi cumpara¬ sau ¬sigur voi cumpara¬). Comparativ cu 2012, aproape de trei ori mai multe persoane si-au exprimat dorinta de a cumpara un produs de Black Friday anul acesta. Numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului in comertul romanesc, a ajuns anul acesta la 71% in randul persoanelor din esantionul evaluat.
ttt
Cele tttmai populare 10 categorii de produse pe lista de cumpărături ttt
tt |
ttt
2014 tt |
ttt
2015 tt |
ttt
Evoluție ttt 2015 vs. 2014 tt |
ttt
Televizoare tt |
ttt 30% tt |
ttt
40% tt |
ttt
+10% tt |
ttt
Electrocasnice tttmici tt |
ttt
36% tt |
ttt 39% tt |
ttt
+3% tt |
ttt
Telefoane tttmobile tt |
ttt
20% tt |
ttt
22% tt |
ttt +1% tt |
ttt Mașini tttde spălat tt |
ttt
9% tt |
ttt
18% tt |
ttt
+8% tt |
ttt
Frigidere tt |
ttt 11% tt |
ttt
17% tt |
ttt
+6% tt |
ttt
Laptopuri tt |
ttt
15% tt |
ttt 15% tt |
ttt
0% tt |
ttt
Haine tt |
ttt
17% tt |
ttt
15% tt |
ttt -2% tt |
ttt Aragazuri tt |
ttt
6% tt |
ttt
11% tt |
ttt
+6% tt |
ttt
Tablete tt |
ttt 12% tt |
ttt
8% tt |
ttt
-4% tt |
ttt
Încălțăminte tt |
ttt
8% tt |
ttt 6% tt |
ttt
-2% tt |
Segmentele de populatie in randul carora se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populatiei generale, sunt barbatii si tinerii (cei intre 24 ¬ 34 de ani). Fata de media generala de 59% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca ¬sigur sau probabil vor cumpara¬, in cazul barbatilor media urca la 63%, iar in cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferente fiind semnificative statistic, la un nivel de incredere de 95%.
Topul magazinelor
Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de Black Friday, topul romanilor, in functie de primul nume mentionat de ei, arata astfel:
tttt Top tttt10 magazine (online și offline) considerate ttt |
tttt
% ttt |
tttt
eMAG ttt |
tttt
30% ttt |
tttt
Altex ttt |
tttt
21% ttt |
tttt
Flanco ttt |
tttt 9% ttt |
tttt Carrefour ttt |
tttt
8% ttt |
tttt
Kaufland ttt |
tttt
4% ttt |
tttt
Media Galaxy ttt |
tttt
3% ttt |
tttt
Auchan ttt |
tttt 3% ttt |
tttt Domo ttt |
tttt
3% ttt |
tttt
Lidl ttt |
tttt
2% ttt |
tttt
Cora ttt |
tttt
1% ttt |
Comparativ cu anul trecut, singura modificare notabila este scaderea semnificativa a numarului celor care iau in calcul Domo.
Despre studiu
Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic in perioada: 4 noiembrie - 5 noiembrie 2015. Eroarea de esantionare este de +/-2,2%.