Brandurile din întreaga lume adoptă din ce în ce mai mult sustenabilitatea — și nu doar pentru gestionarea reputației, așa cum a fost în trecut. Un sondaj realizat de compania McKinsey arată câte afaceri aplică principii de durabilitate pentru a-și îmbunătăți operațiunile și pentru a spori productivitatea și creșterea economică.
Majoritatea acestor firme au reușit să reducă consumul de energie, dezvolte produse ecologice și și-au educat angajații în ceea ce privește sustenabilitatea. Dar câțiva aleg durabilitatea ca bază pentru existența lor chiar de la început, scrie publicația dedicată antreprenorilor Entrepreneur.com.
Haine din plastic aruncat în ocean
Din cele 400 de milioane de tone de plastic fabricate anual de fabricile din Statele Unite, doar 18% sunt reciclate. Potrivit Forumului Economic Mondial, în oceane ajung în fiecare an peste 8 miliarde de kilograme de material plastic. Acest lucru înseamnă un camion plin de plastic aruncat în ocean în fiecare minut.
Pentru a reduce cantitatea de deșeuri care nu sunt biodegradabile și plutesc în oceane, G-Star Raw, împreună cu startup-urile Parley for the Oceans și Bionic, aduc o contribuție unică industriei modei. Companiile au creat prima colecție de denim — Raw for Oceans — realizată din plastic reciclat din ocean.
Parley recuperează plasticul din oacean și îl trimite mai departe către Bionic, care face fire din el. Apoi, G-Star transformă firele în denim. Rezultatul este un produs care arată și se simte ca un denim regulat, cu distincția unică de a fi născut din eforturile de salvare a oceanelor.
Reciclarea plaselor de prins pește
Bureo, al cărui nume înseamnă "valuri" în spaniolă chiliană, este un start-up care urmărește reducerea poluării oceanice prin reciclarea plaselor de prins pește aruncate, pentru a face o gamă de produse printre care skateboard-uri și ochelari de soare.