După cinci ani de dezvoltare și 14 luni de testare de către angajații Amazon — Amazon Go, un magazin fără casierii care încasează automat banii de clienți, a fost deschis săptămâna asta.
Situat la parterul sediului central al Amazon din Seattle, magazinul de 1.800 de metri pătrați se alătură unei serii de investiții ale companiei americane în magazine cu sedii fizice — pe lângă deschiderea unui lanț de librării și achiziționarea lanțului american de magazine alimentare Whole Foods (pentru suma de 13,7 miliarde de dolari, în 2017), scrie Inc.com.
Ceea ce diferențiază Amazon Go de alte magazine sunt plățile automate, realizate cu ajutorul unei rețele de sute de camere video din spațiul în care se mișcă cumpărătorii. Prin intermediul mașinilor cu inteligență artificială, magazinul “observă” selecțiile făcute de clienți și transmite informațiile direct către conturile lor Amazon prin intermediul aplicației Amazon Go (clienții trebuie să aibă toate aceste setări înainte de a putea cumpăra din magazin).
Clienții pot să-și pună cumpărăturile într-o pungă și să meargă prin ceea ce arată ca o poartă de metrou pentru a ieși și vor primi în mod automat o chitanță pentru articolele pe care le-au luat.