Garanția pe sticlă: Nou centru de colectare și procesare a ambalajelor SGR în România RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, anunță, marți, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, că a deschis un nou centru de numărare și sortare a ambalajelor SGR. Centrul este în comuna Almăj, din județul Dolj și va gestiona și procesa amblajele de băuturi colectate de la comercianți. Centrul are o capacitate anuală de numărare de aproximativ 280 de milioane de...
Modificări la procedura fiscală 2024: Atenție la cauza de nepedepsire, un „măr otrăvit” în cazul suspiciunilor ANAF de evaziune (analiză) Contribuabilii pe care ANAF îi suspectează de evaziune fiscală au posibilitatea să achite prejudiciul majorat și penalitățile aferente, pentru a nu fi supuși urmăririi penale, prin modificările legislative din 2024, dar această cauză de nepedepsire se poate dovedi un „măr otrăvit”, avertizează doi avocați, într-o analiză transmisă, luni, publicației StartupCafe.ro. Emanuel Bondalici și Cătălin Chibzui,...
Listă: Întrebări și răspunsuri despre e-Factura (webinar ANAF 2024) Două angajate ANAF au explicat, într-un webinar organizat săptămâna trecută pe tema e-Factura, cum pot proceda firmele în cazul facturilor dublate în SPV, ce pot face dacă furnizorul a facturat greșit și altele. Întrebate cum se corectează o factură care a fost încărcată de două ori în SPV și dacă este suficient un mesaj de...
Ghid PDF cu informații actualizate despre e-Factura 2024 ANAF Iași a realizat un ghid cu informații actualizate despre utilizarea sistemului național de facturare electronică RO e-Factura. Ghidul cuprinde, printre altele, informații generale despre e-Factura, precum și despre modalitatea de utilizare a aplicației gratuite: de la generarea și validarea fișierului XML, la transmiterea facturii și modalitatea de solicitare a documentelor mai vechi de 60...
Video review: Am testat noul portal ONRC și iată ce probleme am găsit La aproape trei săptămâni de când s-a lansat noul portal al Registului Comerțului (ONRC), antreprenorii continuă să se lovească de blocaje în sistemul oficial prin care românii ar trebui să-și poată înființa firme și PFA. Antreprenorul și avocatul Cristian Bărcan, fondator al companiei REGnet, care oferă servicii de înființare de firme, a venit în studioul...
RO e-Factura 2024: Cum ar trebui să procedeze firmele dacă nu primesc factura în sistem (minister) Ministerul Finanțelor recomandă firmelor cum ar trebui să procedeze în situația în care nu primesc factura prin RO e-Factura. Amintim că de la 1 iulie 2024 a început o nouă etapă a obligațiilor privind utilizarea sistemului eFactura de către firme, persoane fizice autorizate (PFA) și alte persoane juridice pe relația business to business (B2B) –...
Firmele vor putea oferi angajaţilor tichete de activităţi casnice, în valoare de 15 lei. În ce condiții se acordă Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale a publicat un proiect de ordin prin care angajatorii vor putea cumpăra tichete de activități casnice, în valoare de 15 lei, pe care să le ofere angajaților, potrivit News.ro. „Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale a publicat în transparenţă decizională un proiect de Ordin al ministrului Simona Bucura Oprescu prin care...
Declaraţia Unică va fi înlocuită. Ce modificări vor fi (ministru) Declarația Unică actuală va fi înlocuită de o Declarație Unică Inteligentă sau Digitală, anul 2025 urmând să fie unul de tranziție între cele două sisteme de declarare, potrivit ministrului Finanțelor, Marcel Boloș. Noua declaraţie va fi una precompletată şi cu calcule deja făcute, în baza informaţiilor pe care documentul le va extrage, în cazul fiecărui...
Cum să radiezi o firmă în România (avocați) Dificultățile financiare sau existența unor neînțelegeri între asociați pot duce uneori la închiderea unei firme, procedură care constă în etapele de dizolvare, lichidare și radiere la Registrul Comerțului, arată o firmă de avocatură. „Există mai multe motive de radiere a firmei, printre care se numără întâmpinarea unor dificultăți financiare, existența unui diferend între asociați care...
Firmă IT despre taxe: Intră în vigoare și de azi pe mâine / Asteptăm să vedem ce avem de plătit, ca să știm cât putem investi, să ne întindem cât ne e plapuma În 2023 au fost 219 modificări de lege cu impact direct asupra firmelor, în timp ce în 2024, până la finalul lunii iulie, au fost 124 de modificări fiscale, potrivit unei analize care mai arată că schimbările legislative dese și creșterea taxelor au determinat antreprenorii IMM din România să amâne investițiile în dezvoltarea afacerilor. „Mediul...