Startup-ul polonez care și-a propus să devină un Booking.com al serviciilor de sănătate a obținut investiții în valoare de aproape 90 de milioane de dolari. Platforma care ajută pacienții să își găsească online medici potriviți - DocPlanner - s-a extins rapid in mai multe țări, inclusiv Romania. StartupCafe.ro a vizitat în anul 2016 sediul DocPlanner din Varșovia, unde cofondatorul afacerii, Peter Bialo, ne-a explicat modelul de business al acestui start-up deja global.
Runda de finanțare a fost condusă de One Peak Partners și Goldman Sachs Private Capital Investing, cărora li s-a alăturat Piton Capital și Enern Investments. În total, până acum, DocPlanner a obținut investiții în valoare de aproximativ 140 milioane de dolari, scrie VentureBeat.
Potrivit reprezentanților companiei, noua finanțare va fi pentru dezvoltarea unor "zone strategice".
Mai exact, DocPlanner intenționează să accelereze lansarea serviciilor sale de software-as-a-service (SaaS) în Europa și America Latină și să continuie programul său de cercetare și dezvoltare (R&D).
Compania are în vedere achiziția de noi startup-uri de software bazate pe cloud. DocPlaneer a cumpărat rivalul său spaniol Doctoralia în 2016 și Eniyihekim din Turcia, în 2014.
Afacerea a început la Varșovia, în 2012, când principalul fondator, Mariusz Gralewski, a deschis un mic site polonez: ZnanyLekarz.pl , care s-ar traduce în română ca "DoctorCunoscut.pl". Lui i s-au alăturat încă 6 antreprenori - Konrad Jarowski, Piotr Ziewiec, Grzegorz Krysiak, Jakub Skoczylas, Lucjan Samulowski și Peter Bialo - și au construit împreună DocPlanner, un brand internațional, care să fructifice cu adevarat avantajele unei afaceri pe internet.