Banca digitală Salt Bank, considerată primul neobank românesc, a ajuns la peste 330.000 de clienți în primele 8 luni de funcționare și urmează să introducă și opțiuni de investiții în acțiuni, prin intermediul aplicației de mobil, dar evită să aducă și tranzacții cu criptomonede.
Chestionată de StartupCafe.ro în privința posibilității de a oferi tranzacții crypto, Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, a subliniat că banca digitală românească nu intenționează să introducă un astfel de serviciu.
„Nici reglementările (BNR - n.r.) nu sunt prietenoase (cu crypto-n.r.), cel puțin, la noi, dar nici noi nu intenționăm, nu vrem să ne poziționăm în zona aceea” - a explicat, marți, Gabriela Nistor, într-o conferință.
În schimb, Salt Bank urmează să introducă în aplicație, din ianuarie 2025, opțiunea de investiții în fonduri mutuale și, din trimestrul al doilea, investiții în acțiuni pe bursele externe, iar în viitor utilizatorii vor putea investi și pe Bursa de Valori București (BVB).
„Am încheiat contract cu un broker, vor fi acțiuni pe bruse externe. O să ieșim cu unități de fond, prima dată, acolo o să lucrăm cu BT Asset Management, avem 4 fonduri pe care o să le vindem. După aceea o să venim cu partea de acțiuni pe burse externe și ETF-uri (vehicule investiționale n.r.) și apoi intenționăm să venim și pe BVB. Partea de unități de fond va veni în ianuarie 2025 și partea de acțiuni, în trimestrul al doilea”, a spus Gabriela Nistor.
„Am ales în așa fel partenerul de implementare încât acțiunile să fie ale oamenilor, să nu fie sintetice, să nu fie tokenuri. Ai acțiunea, o deții, dacă vreodată vrei să te muți în altă parte, îți iei acțiunile și te muți în altă parte, e important ca oamenii să aibă acțiunile pe numele lor” - a detaliat ea sistemul în care utilizatorii aplicației vor putea face investiții în acțiuni.
Referitor la securitate și prevenirea fraudelor, directoarea Salt Bank a precizat că aplicația financiară beneficiază de protecție tehnică înaltă, dar banca digitală va aborda și problema informării utilizatorilor, pentru ca aceștia să nu cadă în capcana escrocilor care cer date bancare prin apeluri telefonice.
„Evident că îndeplinim toate cerințele de securitate. Aplicațiile noastre sunt foarte protejate. Continuăm să ne gândim și la nivel de clienți, pentru că poți să construiești ziduri foarte puternice în jurul oricărei aplicații, dar omul poate să-și dea toate datele la telefon, așa cum fac și în ziua de azi, și ne gândim să adresăm și partea aceasta, sunt clienți care nu știu” - a mai spus Nistor.
În doar 8 luni de la lansare, Salt Bank, primul neobank românesc, a atras peste 330.000 de clienți. Peste jumătate dintre aceștia (53%) provin din orașele mari din România precum București, Cluj, Timișoara, Iași, Constanța sau Brașov, aproape 3 din 10 au venituri medii pe gospodărie mai mari de 15.000 de lei și folosesc Salt Bank preponderent pentru plăți la supermarketuri, restaurante sau călătorii.
Banca digitală românească își propune să atingă pragul de 1 milion de utilizatori în următorii 3 ani, mizând pe „diferențierea clară în segmentul serviciilor bancare prin agilitatea specifică unui fintech și abordarea prietenoasă, centrată pe utilizator”, potrivit unui comunicat transmis StartupCafe.ro.
„Finalul de an aduce un bilanț – reper pentru următoarea noastră etapă de dezvoltare. Încă din primele 10 zile am reușit să atragem peste 100 de mii de clienți, iar în prezent suntem peste targetul asumat la lansare, clienți bine profilați și poziționați socio-demografic, iar aceste realizări confirmă apetitul pieței pentru servicii bancare digitale, adaptate nevoilor de azi. Am creat prima bancă românească 100% digitală, recent recunoscută internațional prin distincția „Best Use of Tech in Retail Banking” obținută în cadrul Banking Tech Awards 2024 la Londra. Toate acestea confirmă potențialul inovațiilor noastre în sectorul bancar digital, validând promisiunea noastră de la lansare și traiectoria noastră în continuare: Banking, dar cum vrei tu”, a mai spus Gabriela Nistor, directoarea Salt Bank.
Salt Bank oferă o alternativă actuală la serviciile bancare tradiționale. Prin agilitatea specifică unui fintech, clienții primesc „dobânzi avantajoase la depozite (3%), un curs valutar excelent, un card multicurrency cu 19 monede și de un call center deschis 24/7h, cu asistență asigurată de oameni-oameni, nu de roboți”.
În 2024, Salt Bank a lansat noi funcționalități la fiecare 2 săptămâni, precum funcția de înrolare automată, nearby payments, plăți și încasări internaționale sau plăți facturi, asigurând utilizatorilor o experiență bancară digitală completă.
Peste 3 milioane de lei cashback în 2024
Prin campania „Prietenul la Cashback se cunoaște”, lansată în trimestrul al patrulea al anului 2024, Salt Bank a oferit în total peste 12.000 de luni de cashback și peste 3 milioane de lei clienților care au recomandat și au adus alți prieteni în aplicație.
Mai mult, în luna noiembrie, Salt Bank a lansat noul card roz, iar în prezent 51% dintre cardurile comandate de utilizatori sunt carduri roz. 3 din 4 clienți de sex feminin aleg acest card.
De asemenea, Salt Bank spune că diferențiatorul său major este faptul că asistența privind utilizarea serviciilor bancare 100% digitale este asigurată de un Call Center clasic, cu oameni repartizați special să răspundă la apelurile clienților.
Pentru 90% dintre clienții care au apelat Care Center-ul Salt Bank, timpul de răspuns a fost de sub 50 de secunde, iar pentru 75% dintre cei 8.565 de clienți care au discutat prin chat cu echipa de Care Center, în ultima lună, timpul de conversație a fost de sub 21 de minute.
Credite de la Salt Bank și produse dedicate freelancer-ilor
Mai departe, Salt Bank și-a fixat printre priorități dezvoltarea de produse de creditare și produse dedicate freelancerilor.
„Pe partea de creditare, primul produs va fi un credit de nevoi personale” - a menționat CEO-ul Salt Bank.
Pentru liber-profesioniști, banca digitală va lansa conturi, carduri, opțiuni de tranzacționare și depozite, mai întâi în lei, iar apoi și în mai multe valute. Tot pentru freelanceri, Salt Bank va introduce și integrări cu eFactura, precum și un sistem de POS mobil, pentru încasarea plăților făcute de clienți cu cardul bancar.
Joburi în IT: Salt Bank face angajări
În prezent, Salt Bank are 332 de angajați, dintre care peste jumătate sunt femei (53%). În 2025, banca digitală românească intenționează să mai angajeze aproximativ 80 de oameni, majoritatea pe zona de tehnologie.
„N-aș spune IT-iști sau bancheri, pentru că unii IT-iști pot fi bancheri. Am luat oameni din afara banking-ului - oameni din marketing, ne ajută mult oamenii care vin din afară cu o viziune foarte fresh. Dintre cei pe care vrem să-i luăm la anul, o mare parte sunt pe zona de tehnolgie, cred că în jur de 40-50 ar fi pe tehnologie și restul pe zona de business și de suport - conformitate, antifraudă, produse și call-center” - a detaliat CEO-ul Salt Bank.
Salt Bank a fost lansată în urmă cu 8 luni, pe baza fostei bănci cu capital polonez Idea Bank, pe care Banca Transilvania a cumpărat-o în anul 2021. În total, Grupul Financiar Banca Transilvania, proprietarul Salt Bank, a investit între 80 și 100 de milioane de euro în banca digitală.
Ca infrastructură tehnologică, Salt Bank a fost construită pe platforma Engine by Starling, dezvoltată de neobank-ul britanic Starling Bank. Sistemul cumpărat de la britanici cuprinde platforma bancară, sistemul de carduri și platforma de call-center, ca module principale.
Pe lângă această platformă, la început, compania IT germană GFT Technologies a dezvoltat pentru Salt Bank aplicația bancară de mobil și întregul „layer de orchestrare dintre platforma mobilă și core banking”. Ulterior, Salt Bank a angajat ingineri IT proprii, care au început să lucreze împreună cu dezvoltatorul german, iar în prezent angajații băncii digitale românești sunt cei care livrează.
Brandul Salt Bank vine de la substantivul comun „salt”, cu sensul de săritură sau avans (tehnologic), motiv pentru care angajații băncii digitale se numesc „săltăreți”.