O campanie de crowdfunding din toamna anului 2016 și una din primăvara lui 2017 și-au stabilit obiective modeste: fiecare intenționa să obțină în jur de 20.000 de dolari pentru a crea produse care pretind că vor ajuta oamenii în situații de stres. În schimb, ambele au făcut milioane de dolari și au ajuns să contribuie la crearea unei întregi economii pentru tratamentul anxietății cu elemente simple.
Primul, Fidget Cube (cubul Fidget), a strâns aproape 6,5 milioane de dolari și a precedat cea mai “virală” jucărie din anul următor — fidget spinner, scrie Vox.com. Al doilea, Gravity Blanket (o pătură mai grea care imită prezența unei persoane), a obținut 4,7 milioane de euro cu promisiunea unui somn mai bun.
Nici una dintre ele nu a devenit cunoscută cu ajutorul vreunui gigant online precum Amazon, ci au devenit atât de populare, deoarece oamenii obișnuiți văzut produsul și au donat bani cu convingerea că dispozitivele ar putea funcționa.
Cu toate acestea, ambele idei au contribuit la creșterea numărului de produse și a vânzărilor pentru tratamentul anxietății: cărți de colorat pentru adulți, plastelină, nisip kinetic, uleiuri esențiale și alte produse menite să ne liniștească.
Și, deși aceste elemente au adesea puține date științifice care să susțină dacă într-adevăr funcționează, popularitatea lor trimite un mesaj clar: oamenii sunt dispuși să cumpere rezolvări pentru această problemă (stresul).
Studiu de caz — Fidget Cube
Frații Mark și Matthew McLachlan se gândeau la această idee de câțiva ani: o jucărie mică, cu care oamenii să poată să o apese și să o rotească. Scopul lor era să ofere ceva persoanelor cu anxietate pe care să îl poată manevra discret pentru a se concentra mai bine pe muncă în timpul serviciului.