IPP Holding, companie românească de servicii de retail marketing, cu afaceri de 52,8 milioane EUR, dețunută de Valeriu Corniciuc (foto-stânga), a cumpărat pachetului majoritar de acțiuni (90%) din Imersia Multichannel Agency, firmă fondată de George Ștefănescu (foto-dreapta), James Kodor și Lavinia Yassien. Acordul a fost aprobat de către Consiliul Concurenței.
IPP Holding este acționar unic în Instore Power Provider (IPP), companie fondată de Ionuț Valeriu Corniciuc în urmă cu 19 ani, și are diverse cote de participare în societăți din domenii conexe ca logistică promoțională, retail media, in-store robotics. Compania este furnizor în domeniul serviciilor destinate industriei de retail, iar această achiziție se încadrează în strategia de dezvoltare atât prin creștere organică, cât și prin M&A.
În prezent, IPP are o cifră de afaceri de 52,8 milioane de euro și peste 2600 de angajați, potrivit unui comunicat transmis StartupCafe.ro.
Compania oferă soluții integrate de creștere a performanței brandurilor în retail, de la mercantizare, servicii de reprezentare comercială, leasing de personal, formare și certificare comercială, logistică promoțională, la audit al punctelor de vânzare și promovare robotizată la raft pentru unele dintre cele mai mari companii din domeniul bunurilor de larg consum (FMCG), și companii din domeniile IT&C, banking, oil & gas sau energie.
„Creșterea organică ne-a asigurat o dezvoltare continuă și sustenabilă în toți acești ani, iar acum achizițiile ne oferă acces rapid la noi piețe, oameni și tehnologii”, a declarat Ionuț Valeriu Corniciuc, proprietarul IPP Holding Group.
Suplimentar creșterii organice, tranzacția IPP Grup - Imersia va permite adăugarea unei companii complementare în portofoliu și a unor servicii noi de distribuție de produse FMCG și servicii de BTL.
Digitalizarea, expansiunea regională, diversificarea serviciilor și colaborările strategice sunt principalii factori care au contribuit la creșterea cifrei de afaceri a IPP Grup din ultimul an. Grupul a lansat astfel soluții digitale și tehnologii avansate în marketingul de retail care au optimizat procesele, au crescut eficiența operațională și a atras clienți noi, cum ar fi Ursus, JTI și Nordic.
Prin preluarea companiei Imersia, IPP Grup își adaugă în portofoliul de clienți companii și branduri ca Hochland, Orkla și Bic.
Extinderea pe noi piețe din Europa Centrala și de Sud-Est, în țări ca Bulgaria și Polonia, a creat noi oportunități de afaceri pentru IPP Grup, care continuă astfel demersul de internaționalizare început în urmă cu doi ani prin deschiderea unui birou la Sofia. Creșterea regională a grupului IPP a continuat în 2024 prin extinderea din Polonia, cea mai mare piață de retail din regiune.
Prin adăugarea în portofoliu a unor servicii de retail digital (inclusiv roboți in store), IPP Grup și-a consolidat în 2024 serviciile de Retail Media oferite într-un număr mai mare de lanțuri comerciale prin intermediul agenției Retail Media Hub. Grupul IPP oferă serviciile de retail media în trei noi rețele de retail modern și online care au intrat în portofoliul de parteneri pe parcursul anului 2023.
„Debutul internaționalizării IPP ne-a deschis noi oportunități de afaceri și a crescut baza de clienți, ceea ce a generat o creștere pe linie a principalilor indicatori care arată sănătatea unei companii: marja de profit, rata de creștere a veniturilor, satisfacția angajaților și satisfacția și retenția clienților”, a declarat Ionuț Valeriu Corniciuc.
Tendința anului în retail marketing: personalizarea experienței consumatorului
Personalizarea experienței consumatorilor este tendința principală în retail marketing care continuă să influențeze acest domeniu și în anul 2024, prin digitalizare și utilizarea datelor pentru a atinge obiectivele de business ale fiecărui partener. Prin analiza datelor în platforma proprie Universal Merchandising Platform (UMP), clienții IPP Grup au capacitatea de a obține rapid informații relevante, care permit minimizarea și eliminarea completă a erorilor din procesul de execuție.
Dezvoltarea IPP Grup în ultimul an s-a bazat pe trei direcții principale: recrutarea de forță de muncă locală și din afara UE, digitalizarea și integrarea serviciilor de retail media.
Creșterea continuă a platformelor de livrare a determinat o cerere mai mare din partea marilor lanțuri de retail pentru personal extern specializat în servicii de picking, care a fost acoperită prin recrutarea a peste 250 de lucrători non UE.
Investițiile în digitalizare au permis integrarea tehnologiilor avansate în campaniile de marketing instore, crescând eficiența și impactul acestora. Totodată, implementarea soluțiilor de retail media în comerțul modern a condus la o creștere rapidă a campaniilor desfășurate de branduri în magazine, iar utilizarea inteligenței artificiale în analiza comportamentului clienților a optimizat aceste campanii, crescând rata de conversie cu 20%.
IPP Grup mai spune că a continuat în 2024 investițiile în soluții tehnologice bazate inclusiv pe Inteligența Artificială, dezvoltare inhouse, pentru a îmbunătăți experiența clienților și eficiența operațională și va explora noi piețe internaționale pentru a crește baza de clienți și diversificarea portofoliului.
Extinderea portofoliului de servicii este o prioritate strategică a grupului IPP atât prin achiziția și integrarea unor noi companii, cât și prin extinderea serviciilor de recrutare personal extracomunitar/non-UE, reprezentare comercială și management 360 al materialelor POSM.
IPP Grup afirmă că are peste 100 clienți și peste 2600 de angajați și este prezent în România, Republica Moldova și Bulgaria, atât în toate marile lanțuri de magazine de retail, cât și în comerțul tradițional și Horeca, în total peste 4500 de puncte de vânzare.
Imersia Multichannel Agency a fost fondată în 2009 de către antreprenorii George Ștefănescu, James Kodor și Lavinia Yassien. Agenția oferă servicii integrate de distribuție și trade marketing companiilor producătoare de bunuri de larg consum (FMCG).