Gigantul turc de comerț online Trendyol, controlat de chinezii de la Alibaba, anunță, luni, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro că pentru anul 2025 are în plan să integreze peste 200 de comercianți din România pe platformă.
În ceea ce privește numărul total de comercianți, în 2024, pe platforma Trendyol din România au fost activi 6.600 de vânzători, oferind peste 4 milioane de produse. Compania a început să integreze comercianții locali pe platformă la sfârșitul anului 2024, atrăgând rapid peste 20 de branduri, printre care Mini Prix, Gerovital, Mayie (produse cosmetice), Drool și Bebeluc (produse pentru copii).
„Pe viitor, Trendyol își propune să consolideze fundația solidă construită în primul an pe piața din România. Ne dorim să oferim și mai multă diversitate, integrând peste 200 de comercianți locali în 2025, pentru a deveni alegerea principală a cumpărătorilor online din România”, declară Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
În 2024, la promovarea produselor Trendyol pe piața din România au contribuit peste 2.800 de influenceri, care au postat circa 150.000 de Instagram stories pe conturile lor de social media, spune compania de comerț online. Compania a organizat 5 evenimente offline dedicate influencerilor.
Rezultatele Trendyol în România
Trendyol susține că în doar un an de activitate în România a atras peste 1,3 milioane de cumpărători activi la nivel local, clienții români achiziționând peste 13 milioane de produse pe platformă.
„România a devenit astfel cea mai importantă piață a Trendyol din Europa Centrală și de Est, reprezentând 70% din baza de clienți a companiei în regiune. Mai mult, în ultimul trimestru al anului trecut, Bucureștiul s-a clasat în top 3 orașe internaționale după numărul de comenzi în rețeaua multi-regională a Trendyol, ce cuprinde 15 țări”, spune compania.
„După inaugurarea depozitului din Ștefănești, următorii noștri pași includ extinderea echipei, deschiderea unui birou local Trendyol și investiții în tehnologie de ultimă generație”, declară Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
Majoritatea comenzilor înregistrate de marketplace în România anul trecut au provenit din marile centre urbane, cu Bucureștiul în frunte, urmat de Cluj-Napoca și Constanța. În plus, în ultimul trimestru din 2024, Capitala României a fost printre primele 3 orașe internaționale, ca număr de comenzi (în afara Turciei), după Baku și Riyadh.
Anul trecut, majoritatea clienților români au fost femei, iar articolele de modă, precum rochiile, puloverele și bluzele, s-au numărat printre cele mai vândute produse.
Trendyol este o companie de comerț online fondată în 2010, la Istanbul, de antreprenoarea Demet Mutlu. În 2021 a ajuns la statutul de „decacorn”, adică o firmă de tehnologie care ajunge la o valoare estimată de cel puțin 10 miliarde de dolari în urma unor investiții obținute înainte de listarea la bursă.
Din anul 2018, compania turcă este controlată de gigantul e-commerce chinez Alibaba Group.
Marketplace-ul conectează peste 250.000 de comercianți și branduri cu mai bine de 40 de milioane de clienți prin intermediul aplicațiilor dedicate în limbile locale din Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf și, recent, din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Grecia.