„Nu vedem un pericol vizavi de comercianții care vin cu marfă din China”, a declarat, joi, Raul Filip, directorul general adjunct al Altex, la o conferință de presă la care lanțul românesc de magazine de electronice și electronice anunțat și data oficială a campaniei sale de Black Friday 2024.
„Ne-am uitat cu atenție, nu neapărat cu îngrijorare (n.r. la comercianții din China)”, a spus Filip.
„Noi avem o colaborare foarte bună cu partenerii din China și de foarte mult timp. E o diferență culturală între noi și China, pe care dacă o înțelegi e mai ușor să anticipezi ce fac. Noi nu vedem un pericol vizavi de comercianții care vin cu marfă din China. Care-i diferența între Temu, ca să-i dăm și numele, și cum era Amazon acum 10 ani? Nu e nicio diferență. Face același lucru, doar că nivelul de preț e diferit”, a declarat directorul general adjunct al Altex (foto), la conferința de presă la care a participat și StartupCafe.ro.
El susține că pe termen mediu și lung contează foarte mult experiența clientului cu produsul.
„Poți să promovezi un produs de 10 lei, dar contează în cât timp îl livrezi, contează ce face clientul cu produsul respectiv. Dacă clientul nu se bucură de produsul respectiv, faptul că era 10 lei e o experiență negativă, nu pozitivă”, a explicat CEO-ul adjunct al Altex.
Șef Altex, despre investițiile comercianților chinezi în reclame: Cred că sunt cei mai mari clienți ai Google, Facebook, TikTok
Directorul general adjunct al Altex susține, despre comercianții chinezi, că fac o „investiție foarte mare în reclamele” de pe social media.
„Cred că sunt cei mai mari clienți ai Google, Facebook, TikTok și altele. E un vârf comercial acum, pentru că clienții testează să vadă despre ce e vorba. Unii dintre ei vor rămâne clienți, alții vor uita de subiect pentru că fie produsul nu este de calitate, fie experiența cu site-ul nu e de calitate, fie i se pare că a fost înșelat”, a declarat Raul Filip.
El a mai spus că produsele pe care Temu le vinde se intersectează foarte puțin cu industria în care activează Altex.
„Nu au electronice, electrocasnice, au doar accesorii, haine șamd. Dar cred că e un vârf emoțional acum. Dacă ar fi să văd un competitor al lor din industrie, Amazon, și cred că afectează mai degrabă pur „onlinerii” decât omnichannel, nu văd neapărat un deranj foarte mare. Și Amazon avea nevoie de un competitor”, a încheiat directorul general adjunct al Altex.
Lanțul românesc de magazine Altex, controlat de antreprenorul Dan Ostahie, are aproape 8 milioane de clienți pe an, conform datelor prezentate, joi, de reprezentanții companiei. Aproape 90% dintre clienți vin în magazinele fizice pentru a se documenta înainte de a face o achiziție.
Altex a deschis în 2024 opt magazine fizice, ajungând la un total de 135.
De Black Friday 2024, compania estimează vânzări cu 20% mai mari față de evenimentul din 2023.
---