Compania românească de tehnologie FintechOS a numit-o pe Lidia Cîrstei în funcția de Chief of Staff & Business Transformation, rol în care va coordona procesul de transformare a companiei, potrivit unui comunicat transmis, marți, StartupCafe.ro.
Lidia va coordona procesul de transformare de la faza de scale-up la o companie globală, concentrându-se pe eficiența operațională și creșterea sustenabilă.
Ea s-a alăturat FintechOS în mai 2021 ca Service Delivery Director of Professional Services, iar de atunci a deținut roluri cheie, inclusiv de Chief Operating Officer pentru Europa Centrală și de Est și Chief of Staff.
Lidia are o experiență de peste 22 de ani în domeniul bancar și al asigurărilor, deținând funcții de conducere în cadrul Alpha Bank Romania și UNIQA Asigurari.
În noua sa poziție, Lidia va fi responsabilă de implementarea excelenței operaționale și de asigurarea unui nivel ridicat de satisfacție a clienților pe măsură ce FintechOS își va continua expansiunea globală.
„Când m-am alăturat FintechOS, compania era un startup dinamic, în tranziție rapidă, iar agilitatea era o prioritate cheie pentru management. De-a lungul anilor, am avut ocazia să fiu martor și să contribui la creșterea companiei - de la startup la scale-up, iar acum la un business global. Obiectivul nostru este de a crește profitabil și sustenabil, iar un astfel de obiectiv necesită transformare continuă. În timp ce agilitatea rămâne importantă pentru organizație, creșterea noastră accelerată aduce de asemenea în prim-plan nevoia de o mai mare stabilitate. De aceea, punem eficiența operațională în centrul activităților noastre, obiectul final fiind acela de asigura satisfacția clienților nostri și a atrage noi clienți, sprijinind astfel creșterea sănătoasă și durabilă a companiei”, a declarat Lidia Cîrstei, Chief of Staff & Business Transformation.
FintechOS susține că va atinge pragul de rentabilitate în acest an, compania având peste 50 de clienți cheie din domeniul bancar și al asigurărllor din SUA, Marea Britanie, Europa Continentală și regiunea Asia-Pacific.
„Unul dintre principalele noastre puncte forte îl reprezintă înțelegerea profundă a nevoilor clienților noștri. Pentru că nu poți rezolva eficient o problemă dacă nu o înțelegi pe deplin, iar acest lucru este un diferențiator important. Am construit o echipă de profesioniști care înțeleg cu adevărat provocările zilnice cu care se confruntă clienții noștri, iar aceasta se reflectă nu numai în modul în care produsul nostru evoluează constant, ci și în procesele pe care le construim pentru implementarea acestuia. Am învățat că pentru a oferi valoare clienților noștri și, în același timp, pentru a răspunde așteptărilor angajaților, partenerilor și investitorilor noștri, este nevoie de implicare și un focus continuu pentru claritate, eficiență și predictibilitate” – Lidia Cîrstei.
FintechOS susține că are aproximativ 200 de angajați la nivel global, majoritatea fiind în România, unde sunt concentrate operațiunile de dezvoltare produs și implementare. Echipele din Marea Britanie și SUA ale companiei se axează pe vânzări, marketing și servicii pentru clienți.
Firma a operat concedieri în anul 2023. Antreprenorul Teodor Blidăruș susținea atunci că „restructurarea anumitor roluri în companie vine într-o perioadă dificilă pentru toate companiile din IT” și spunea că disponibilizările făcute sunt determinate „de decizia strategică de a ne concentra pe mai puține piețe”.
Reamintim că, în luna mai 2024, Startup-ul IT FintechOS, fondat la București de antreprenorii români Teodor Blidăruș și Sergiu Neguț, a obținut o finanțare de 60 milioane de dolari, într-o rundă de investiții Serie B+. Finanțarea a fost condusă de firmele de investiții Molten Ventures, Cipio Partners și BlackRock, alături de investitori precum EarlyBird VC, OTB VC și Gapminder VC.
În total, FintechOS a atras investiții de aproximativ 150 de milioane de dolari, în cei 7 ani de existență.