Claudiu Zamfir

VIDEO-tutorial: Cum te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual, prin care depui online Declarația Unică

Thumbnail

Ministerul Finanțelor Publice a anunțat joi că a transmis contribuabililor persoane fizice prin poștă o scrisoare personalizată, „care conține informații ce permit înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) de la orice dispozitiv conectat la internet”. Înregistrarea în SPV permite depunerea online a celebrei Declarații Unice de venit pe care persoanele fizice cu venituri din activități independente și PFA trebuie să o depună anul acesta până pe 16 iulie.
 

Potrivit MFP, contribuabilii au acces la informații fiscale personale și beneficiază de avantajele utilizării serviciilor electronice și internet-ului: economisirea de timp prin interacționarea cu ANAF direct de acasă, reducerea birocrației și primirea de documente cu aceeași putere juridică precum cele comunicate prin poștă sau la ghișeu.

MFP reamintește că, din 16 mai 2018, orice persoană care realizează venituri din activități economice sau alte categorii de venituri are posibilitatea să le declare online. Formularul electronic inteligent al Declarației Unice este disponibil în Spațiul Privat Virtual (SPV).

Potrivit legislației fiscale în vigoare, începând cu anul 2019 depunerea online a Declarației Unice va fi obligatorie.

Prin intermediul SPV, contribuabilii persoane fizice se pot informa asupra obligațiilor fiscale, pot descărca decizii de impunere și pot verifica situația declarării contribuțiilor sociale.

Pentru înregistrarea în SPV, contribuabilii care au primit scrisoarea trebuie să aibă acces la un dispozitiv conectat la internet și să pregătească următoarele informații:

  • 1. Numărul documentului format din 12 cifre, înscris în partea stângă-sus a primei pagini a scrisorii primite.
  • 2. Codul Numeric Personal (CNP), sau Numărul de Identificare Fiscală (NIF), înscris sub numărul documentului.
  • 3. Seria și numărul actului de identitate.
  • 4. Adresa de e-mail proprie.
  • 5. Numărul telefonului mobil personal. 6. Un nume de utilizator ales pentru autentificarea în SPV.
  • 7. O parolă necesară autentificării în SPV.

Aceste informații trebuie completate în formularul web disponibil pe portalul ANAF în secțiunea ”Spațiul Privat Virtual” → ”Înregistrare utilizatori persoane fizice şi juridice” → ”Persoane fizice/Înregistrare utilizatori”, alegând Tipul de aprobare Verificare număr document”.

După completarea corectă a tuturor datelor solicitate în formularul web, procesul de înregistrare se finalizează prin apăsarea butonului ”Continuă”. Înregistrarea cu succes în SPV va fi confirmată prin afișarea unei pagini care va conține informațiile completate anterior, iar autentificarea în SPV se va poate face pe baza numelui de utilizator si a parolei alese la momentul înregistrării.

Serviciul electronic SPV este furnizat gratuit de Ministerul Finanțelor Publice și poate fi accesat direct la adresa https://pfinternet.anaf.ro. Prin intermediul SPV se poate accesa situația fiscală personală și se pot primi sau transmite o serie de documente, declarații fiscale și alte informații fiscale utile.

Înregistrarea firmelor în SPV

Recent, la o sesiune online de asistență pentru contribuabili, aceștia au cerut ANAF reintroducerea formularului C800. ANAF a răspuns însă că acest formular a fost doar o metoda tranzitorie de înregistrare in SPV. Începând cu 8 martie 2018 pentru înregistrarea persoanelor juridice, a altor entități fără personalitate juridică, a reprezentanților, precum și a împuterniciților in Spațiul privat virtual se utilizează formularul online, disponibil pe website-ul A.N.A.F la următorul link:
https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp

Pentru depunerea declarațiilor pe persoane jurdicice e nevoie de certificat digital.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
3081
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.