Valoarea pieței de publicitate digitală din România a ajuns la aproape 260 milioane de euro (1,28 miliarde de lei) în 2021, în creștere cu 42% comparativ cu anul 2020, potrivit unui studiu.
Cel mai mare procent al veniturilor din publicitatea online este alocat de Mobile Advertising, 65% (comparativ cu 61% în 2020), iar Programmatic advertising reprezintă 14% din totalul pieței (la același nivel cu anul precedent), conform studiului Romanian Online Advertising Adspend Study.
Al doilea semestru din 2021 a înregistrat o scădere de 3% față de primele 6 luni, însă valoarea (629,635,118 lei) a fost cu 9% mai mare decat aceeasi perioadă a anului 2020.
Top industrii cu cele mai mari investiții în publicitate online în 2021
- Cosmetice;
- Auto;
- Produse de uz casnic;
- Industria farmaceutică și sănătate;
- Online retail.
Traditional Mobile își alocă cel mai mare segment al investițiilor și raportează cea mai mare rată de creștere în 2021 față de 2020 (57%).
Conform studiului, pe plan european piața de publicitate online a înregistrat cel mai bun an de până acum - cu o creștere de 30,5% față de 2020 până la o valoare totală de 92 miliarde de euro.
Studiul ROADS analizează piaţa de publicitate din România în funcție de trei criterii: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității.