Startup-ul românesc Product Lead, care a creat un ecosystem software ce ajută brandurile să înțeleagă și să folosească mai bine puterea social media, se află printre cei 12 finaliști ai competiției organizate de o companie elvețiană - Fashion Innovation Award 2019. Finaliștii, atât elvețieni, cât și startup-uri internaționale, dezvoltă soluții noi destinate industriei FashionTech, acoperind diferite părți ale lanțului de nevoi ale afacerilor din lumea modei.
Finaliștii își vor prezenta soluțiile catre un juriu format din experti de la brandurile de Fashion, experții din industrie și investitori, in aprilie 2019, la Lugano.
Competiția este organizată de Loomish SA, o firmă de consultanță în investiții elvețiană specializată în Lifestyle Tech.
Product Lead este rezultatul unui proiect de intraprenoriat, dezvoltat de Alexander Stoica-Marcu, un tânăr din Constanța, în vârstă de 21 de ani, în cadrul agenției de marketing Evonomix pentru care lucrează.
- Alexander este ceea ce se numește un intraprenor: un tip care lucrează într-o firmă și vine cu idei de afaceri noi, proiecte pe care le preia ca manager, dezvoltă echipe în jurul lor, pentru ca mai apoi să le desprindă în noi firme.
- De altfel, agenția fondată de Mihai Bocai (30 de ani), un antreprenor tot din Constanța, se dorește un startup studio, în care sunt create și dezvoltate mai multe firme, mai degrabă de tip spin-off decât start-up, care apoi sunt desprinse de compania-mamă, pe măsură ce prind viteză și atrag investiții externe.
Cu echipa Product Lead, tânărul de 21 de ani a câștigat în 2017 și faza pe România a Creative Business Cup (CBC), o prestigioasă competiție de startupuri din industriile creative, organizată în Danemarca.
Printre clientii startup-ului se numară: Samsung, Untold, BCR, Eyerim, Phillip Morris.