Startup-ul de securitate cibernetică Resistant AI, în care a investit și miliardarul român Daniel Dines, fondator UiPath, a obținut o investiție strategică de la firma irlandeză Experian, care furnizează soluții software bazate pe date și analize.
Colaborarea dintre cele două firme „combină datele, tehnologia și expertiza superioară ale Experian cu modelarea sofisticată și detectarea anomaliilor de la Resistant AI”, explică startup-ul. Valoarea investiției Experian în Resistant AI nu a fost dezvăluită.
Resistant AI și Experian vor lucra împreună la o soluție de prevenție a fraudei cu plăți push, în care atacatorii se folosesc de identități false și manipulează oamenii pentru a le transfera sume de bani.
Pentru a combate acest fenomen, cele două companii vor folosi modele de inteligență „de ultimă generație” care pot detecta comportamentele de fraudă și de spălare de bani în timp real. Totodată, noua soluție va identifica metode de atac noi sau necunoscute anterior, fără a perturba procesele actuale sau a necesita programe de transformare costisitoare.
Resistant AI a fost fondat la Praga, în februarie 2019, de antreprenorul ceh Martin Rehak, fost inginer la compania Cisco. Acesta a fost cercetător și lector la Universitatea Tehnică din Praga până în anul 2022.
Startup-ul oferă soluții de securitate cibernetică și antifraudă avansată destinate în principal companiilor fintech și din comerț online. Firma spune că are peste 80 de modele de inteligență artificială gata de folosire care pot detecta comportamente de fraudă și spălare de bani, înainte ca tranzacțiile să aibă loc.
Dines a participat la runda de finanțare de tip seed a startup-ului din anul 2020, în valoare de 2,75 milioane dolari, așa cum s-a mai scris pe StartupCafe.ro. Cinci ani mai târziu, totalul finanțărilor primite de către Resistant AI a crescut la 30,4 milioane dolari, conform datelor de pe Crunchbase.
Experian ajută la redefinirea practicilor de creditare, la descoperirea și prevenirea fraudei, la simplificarea asistenței medicale, la furnizarea de soluții de marketing digital și la obținerea de informații mai profunde asupra pieței auto, toate folosind o combinație unică de date, analize și software.