Peste 100 de șoferi Bolt din Oradea s-au strâns sâmbătă, 14 iunie 2025, într-o parcare, la un protest pentru a cere comisioane mai mici și o comunicare mai bună cu platforma de ride-sharing, potrivit Bihoreanul.
La ora 13, protestul a început „timid” în parcarea Oradea Arena, însă numărul mașinilor a crescut rapid, ajungând la peste 100 într-o oră. Unii șoferi și-au chemat colegii folosind chiar Bolt.
„Plătesc impozite, contribuții, taxe la zi. La mine poate veni mâine ANAF-ul, că sunt în regulă cu toată contabilitatea. Dar, cu tot ce se întâmplă, riscăm să tragem pe dreapta”, a spus o tânără prezentă, care lucrează de câțiva ani ca șofer.
Protestatarii au reclamat comisionul de 25% perceput de Bolt, pe care îl consideră exagerat, mai ales în contextul în care, spun ei, anul trecut acesta era de doar 10%, a scris sursa citată.
La nemulțumiri se adaugă și modul de calcul al distanței de preluare a clienților, făcut „aerian”, nu în funcție de traseul real parcurs pe șosea. Astfel, în practică, sunt efectuate curse mai lungi decât cele plătite.
Totodată, protestatarii s-au plâns și de taxele către stat, care s-au mărit în ultima perioadă, și de valoarea tarifului minim, care este de 13 lei.
„Din 13 lei, cât face o cursă, clientul plătește 6,5 lei. Efectiv, nu mai rămâi cu nimic”, a declarat un șofer prezent la protest.
„Fără șoferi, nu există platformă. Cerem respect, condiții corecte și o colaborare echitabilă”, a declarat un alt protestatar.
Șoferii de Bolt au avertizat că, în lipsa unor măsuri, protestele ar putea escalada la nivel național. Aceștia au protestat timp de patru ore în parcare.
Potrivit datelor oficiale, în Oradea sunt înregistrați aproximativ 3.000 de șoferi Bolt, dintre care circa 1.500 sunt activi în platformă, conform sursei citate.
Aplicația de transport Bolt a fost lansată în anul 2013, la Tallinn, sub numele de Taxify, de către tânărul programator estonian Markus Villig, care avea 19 ani atunci și era încă la liceu. Între timp, compania a obșinut investiții de 2,2 miliarde de dolari și a anunțat că ajuns la venituri anuale de 2 miliarde de euro.
Tânărul antreprenor estonian ne-a acordat și un interviu, în exclusivitate pentru cititorii StartupCafe.ro, în anul 2017, la Tallinn.
Inițial, compania oferea doar servicii de transport în sistem ridesharing, pe modelul lui Uber. Ulterior, Bolt s-a extins cu servicii de livrare de mâncare de la restaurante, închirieri auto, închirieri de trotinete electrice pe aplicație, precum și cu un sistem de francizare.
În România, aplicația estoniană a intrat în anul 2016, când încă se numea Taxify. În prezent oferă pe piața românească servicii de transport la cerere, închiriere de trotinete electrice, livrare de mâncare (Bolt Food), precum livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market). De asemenea, Bolt are la București o divizie de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei.