Ghid PDF: 7 trucuri utile de promovare pe Facebook și Instagram - Marketing - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Ghid PDF: 7 trucuri utile de promovare pe Facebook și Instagram

Thumbnail

Antreprenorii care vor să-și promoveze mai bine afacerile pe Facebook și Instagram ar fi bine să țină cont de cel puțin 7 sfaturi de bază concepute de Facebook pentru media.

Cei de la Facebook au publicat un Ghid de bune practici, în format PDF, care poate fi citit la finalul articolului.

  • 1. Păstrează-ți autenticitatea

Facebook și Instagram sunt despre comunitate. Fanii și „fallowerșii” tăi caută o legătură și sunt mult mai dispuși să reacționeze la o postare pe care o simt mai degrabă personală decât la ceva care este în plus sau care evident nu este creat de tine.

Fii conversațional și autentic în postări și fii creativ când ai ceva de promovat. Distribuie conținut exclusiv, pe care fanii tăi nu îl pot vedea nicărieri în altă parte, cum sunt fotografiile și clipurile din culise.

 

  • 2. Frecvență și creativitate

Publicarea consistentă este esențială. Nu te teme să postezi  zilnic. Atât timp cât rămâi fresh și autentic, fanii vor fi încântați să te urmeze în călătorie.

Fii creativ! Publică o paletă largă de conținut pentru a-ți maximaliza acoperirea. Publicul tău nu are, în mod uniform, aceleași preferințe de conținut. Unii vor video, alții, fotografii, iar alții ar vrea să citească povești. Publică postări distractive folosind  instrumente creative precum Instagram Boomerang, filtre de poze, stickere, animații și altele.

 

  • 3. Relația personală cu fanii

Arată că ai observat comentariul unuia dintre prietenii tăi și poți câștiga un fan pe viață. Fă-ți timp să dai like-uri la comentariile fanilor și să le răspunzi în câteva cuvinte.

Când faci live pe Facebook sau pe Instagram, fă-ți timp pentru o sesiune de întrebări și răspunsuri cu cei care se uită.

Folosește Insights pe Facebook și Instagram să vezi ce fel de persoane îți urmăresc postările ca să îți dai seama ce ar trebui să publici ca să rezoneze mai bine cu preferințele oamenilor.

 

  • 4. Stories

Cei de la Facebook au creat funcția Stroies ca replică la aplicațiile Snapchat. Ei spun că această funcție este foarte antrenantă pentru public, pe Facebook și Instagram. Stories combină video-uri, poze și alte instrumente de creație.

Dacă nu vrei să le păstrezi, poveștile dispar după 24 de ore, așa că nu te teme să le arăți fanilor momente reale, chiar neplacute.

Se pot face setări ca Instagram Stories să fie distribuite automat pe Facebook sau se pot posta separat. Dacă ești în pană de idei, poți să-ți începi povestea cu ceea ce faci în fiecare zi, rutina de dimineață, mâncarea preferată, cartea pe care o citești.

 

  • 5. Video

Videoclipurile sunt vizionate acum pe Facebook și Instagram mai mult decât înainte, mai ales pe mobil. Creează clipuri care să-i facă pe fani să simtă că sunt acolo cu tine și care să-i introducă în peisaj.

Pune o descriere să le spună telespectatorilor ce vizionează și de ce este interesant. Alege o copertă bună / o poză thumbnail pentru video, să fie mai atractiv.

 

  • 6. Live-uri

Fă live prin Facebook și Instagram Stories pentru a face un anunț, pentru a spune ceva nou, sau doar să stai cu fanii. Încearcă să faci asta spontan, fără să te gândești prea mult. Recompensează-ți privitorii răspunzându-le la comentarii.

Pentru live-uri, vei avea nevoie de o conexiune puternică la internet.

 

  • 7. Localizare și hashtaguri

Peste 150 de milioane de persoane vizitează Instagram Explore în fiecare zi. Crește probabilitatea ca conținutul să apară aici prin folosirea hashtag-urilor care fac contentul mai ușor de găsit. Alege doar cele mai relevante etichete pentru postările tale.

Folosește etichetele de localizare și hashtag-urile pentru face legătura cu un moment sau cu un loc și pentru a încuraja utilizatorii să le folosească la evenimentele tale.

Tag-uiește alte pagini și conturi atunci când sunt relevante, pentru ca postarea să aibă șanse să apară pe mai multe feed-uri.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1576
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.