Aplicația de dating Bumble, populară și în România, anunță că dă afară 30% din forța de muncă totală a companiei, sau în jur de 240 de angajați, potrivit TechCrunch.
Compania a raportat că reducerile fac parte din planurile sale de realiniere a „structurii operaționale pentru a optimiza execuția priorităților sale strategice”.
Bumble se așteaptă să economisească 40 milioane dolari pe an ca urmare a reducerii forței de muncă și vrea să reinvestească cea mai mare parte a acestor bani în dezvoltarea de produse și tehnologii.
Compania a declarat că va suporta aproximativ 13 până la 18 milioane dolari din taxe nerecurente, în principal legate de indemnizații de concediere, beneficii și costuri asociate pentru angajații afectați în al treilea și al patrulea trimestru al anului 2025.
Acțiunile Bumble au crescut cu aproximativ 20% în urma publicării informației.
Pe lângă anunțarea concedierilor, compania a anunțat că își crește prognoza de venituri pentru al doilea trimestru la un interval de 244 milioane dolari până la 249 milioane dolari, de la intervalul prognozat anterior de 235 milioane dolari până la 243 milioane dolari.
Anul trecut, în februarie, aplicația de dating a anunțat disponibilizarea a 350 de angajați, adică 30% din forța totală de muncă de la acea vreme, așa cum s-a mai scris pe StartupCafe.ro. Atunci, compania a raportat pierderi nete de 32 milioane dolari și venituri de 273,6 milioane dolari. Câștigurile au fost sub așteptări, fapt ce a determinat scăderea acțiunilor cu aproximativ 10%.
Aplicația Bumble a fost fondată în anul 2014 de către Andrey Andreev și Whitney Wolfe Herd, co-fondatoare a Tinder. Wolfe Herd s-a reîntors ca CEO în martie 2025, după ce a renunțat la funcție în anul 2023.
Aceasta se diferențiază de alte platforme de dating prin faptul că femeile trebuie să dea primul mesaj în 24 de ore de la „match” (potrivire). Dacă în cele 24 ore nu există nicio conversație între utilizatori, profilurile nu mai pot fi accesate decât dacă unul dintre ei este plătitor de abonament.