Compania chinezească Xiaomi, prezentă și în România, lansează al doilea model de mașină electrică al companiei și primul SUV, numit YU7, potrivit unui comunicat transmis, vineri, StartupCafe.ro.
Modelul nou se remarcă printr-un stil elegant, performanță ridicată și confort premium cu un spațiu interior generos, conform spuselor companiei.
Xiaomi YU7 este un SUV de dimensiuni medii spre mari, cu un raport roată-caroserie de 3:1, un raport roată-înălțime de 2,1:1 și un raport lățime-înălțime de 1,25:1.
După luni de optimizare, capota din aluminiu tip scoică de 3,11 metri pătrați, cea mai mare dintre vehiculele produse în serie, este integrată perfect cu caroseria. Sub ea, se află un portbagaj electric frontal de 141 L, care acceptă cel mult 8 moduri de deschidere.
Modelul vine în trei culori: Emerald Green, Titanium Silver și Orange Lava.
YU7 are primul ecran panoramic Xiaomi HyperVision produs în masă, o premieră în industrie, cu o nouă interfață.

Cabina oferă spații generoase cu 100 mm spațiu pentru cap în față, 77 mm spațiu pentru cap în spate și 73 mm spațiu pentru picioare în spate, depășind concurenții din segmente similare, susține producătorul.
Bordul adoptă un design stratificat, cu airbag-uri, ecrane și guri de ventilație ascunse. Configurația este optimizată meticulos pentru a crea un bord subțire, așezat mai jos și mai în față, reducând senzația de volum și apăsare specifică bordurilor tradiționale ale SUV-urilor. În plus, acoperișul este dotat standard cu un trapa panoramică de 1,7 metri pătrați, oferind o vedere luminoasă și amplă.
La nivel de performanță, Xiaomi YU7 are o putere maximă de 690 CP și 508 kW, un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 3,23 secunde și o viteză maximă de 253 km/h. Performanța sa depășește complet concurența, chiar și la o gamă de preț mai mare. Această performanță puternică este alimentată de tehnologia Xiaomi HyperEngine V6s Plus, dezvoltată recent.

Totodată, cea mai scurtă distanță de frânare a Xiaomi YU7 de la 100 km/h la 0 este de 33,9 m, comparabilă cu o mașină sport premium. În același timp, un mecanism de siguranță cvadruplu la frânare aduce o performanță de frânare mai stabilă și mai sigură. În plus, când vine vorba de configurația șasiului, Xiaomi YU7 este echipat cu hardware de înaltă specificație, inclusiv suspensie față cu braț dublu triunghiular + suspensie spate independentă cu cinci brațe, arc pneumatic cu cameră dublă închisă + control continuu al amortizorului, etriere fixe Brembo cu patru pistoane, șasiu inteligent Xiaomi, cu o rază de bracaj de 5,7 m care poate traversa trei benzi dintr-o dată.
Mașina este disponibilă în trei variante, Standard, Pro și Max, toate oferind capacități de autonomie lungă:
- Xiaomi YU7 Standard – 835 km (CLTC), cu o baterie de 96,3 kWh;
- Xiaomi YU7 Pro – 760 km (CLTC), cu o baterie de baterie de 96,3 kWh;
- Xiaomi YU7 Max – 770 km (CLTC), cu o baterie de 101,7 kWh.
Xiaomi YU7 adoptă un „Four-in-One Domain Control Module”, care integrează controlerul domeniului conducerii asistate (ADD), controlerul domeniului cockpitului digital (DCD), domeniului de control central al vehiculului (VCCD) și cutia telematică (T-Box). Acesta consolidează zeci de module funcționale, servind ca o unitate centrală de procesare extrem de integrată.
Modelul este echipat cu platforma de calcul în vehicul de nouă generație NVIDIA DRIVE AGX Thor, cu o putere de calcul de 700 TOPS și un cip emblematic special conceput pentru era modelelor mari. În plus, întreaga serie are LiDAR, care poate fi utilizat pentru a vedea mai precis în medii întunecate și a identifica obstacole speciale. Distanța de detecție ajunge la 200 m, iar consumul de energie este redus cu 55%, o garanție puternică ce sporește siguranța pe șosea.
