Deși i-au crescut veniturile în 2020, un an marcat de pandemia COVID-19, aplicația financiară Revolut a avut pierderi din exploatare tot în urcare- relevă datele oficiale publicate de compania fintech ce operează și în România.
Revolut a avut venituri de 261 de milioane de lire sterline în anul 2020, cu 57% mai mari decât în 2019.
Dar și cheltuielile au fost mai mari, motiv pentru banca digitală a rămas pe pierdere și în anul 2020.
În anul 2020, Revolut a avut o pierdere din exploatare (ajustată) de 122 de milioane de lire sterline, în creștere cu 24% față anul precedent.
Costurile adminstrative ale companiei au fost de 266 de milioane de lire în anul 2020, în creștere cu 110% față de anul 2019. Cheltuilile reflectă „investițiile continue în dezvoltarea și capacitățile afacerii, inclusiv în funcțiile noastre de Conformare, Control și Riscuri” - spune Revolut.
Pierderea totală cuprinzătoare pentru anul 2020 a fost de 168 de milioane de lire, cu 57% mai mare decât în anul anterior.
În anul 2020, Revolut a atins pragul de 15 milioane de clienți, dintre care 14,5 milioane sunt persoane fizice și 500.000 sunt cu conturi de business, conform bilanțului său.
În România, Revolut s-a lansat în anul 2018 și are 1,3 milioane de clienți, conform datelor comunicate de companie în martie 2021.
În cei 6 ani de existență la nivel internațional, unicornul fintech a obținut investiții în valoare de aproape 1 miliard de dolari și a fost evaluat la 5,5 miliarde de dolari, dar nu a ajuns pe profit până acum.
Revolut a fost fondat în anul 2015, la Londra, de Nikolay Storonsky și Vlad Yatsenko.