Startup-ul britanic FLIT, care produce biciclete pliabile electrice cu o tehnologie folosită și în ingineria aerospațială și auto, a primit de la investitori 1,2 milioane lire sterline (1,5 milioane dolari) într-o rundă de finanțare.
Firma de inginerie a strâns această sumă de la ACF Investors, Cambridge Angels și de la Tony Purnell, fostul șef de dezvoltare tehnică al Federației Britanice de Ciclism (British Cycling).
Acești bani vor fi folosiți pentru creșterea producției de biciclete FLIT M2 și livrarea acestora către clienții din Marea Britanie, potrivit BikeBiz.
Despre FLIT
Startup-ul FLIT a fost fondat în anul 2016 de către Dave Henderson (director tehnic) și Alex Murray (director general), care s-au cunoscut în 2015 în timp ce studiau la Beijing.
Bicicletele electrice au fost un mod rapid și distractiv de a merge de la un curs la altul. Astfel, cei doi s-au gândit la modul în care bicicletele electrice ar putea fi folosite și în altă parte, conform datelor de pe site-ul oficial.
Dave, fost inginer Jaguar Land Rover, voia să-și dezvolte propriul vehicul electric, în timp ce studiile lui Alex despre politicile de transport l-au convins că orașele ar putea fi locuri mai fericite și mai sănătoase. Împreună, au vrut să creeze un produs care să facă călătoriile în oraș fără efort, în timp ce se potrivesc perfect stilului de viață al utilizatorilor.
Compania are sediul în Cambridge, Marea Britanie, supranumită capitala ciclismului din țară datorită culturii care promovează mersul pe bicicletă. Aproape jumătate din populația din Cambridge (47,8%) merge pe bicicletă măcar odată pe săptămână, potrivit datelor oficiale.
Primul prototip a fost realizat și prezentat în 2017, iar în 2018 au început să lucreze cu un partener din Taiwan specializat în manufactură de cadre de aluminiu. În 2019, startup-ul s-a lansat pe Kickstarter cu primul model, FLIT-16, și a strâns 450% din ținta propusă de 25.000 lire sterline (136.000 lire), iar în 2020 a primit un grant de la Innovate UK de 214.000 lire sterline. Al doilea model, M2, a fost anunțat în 2022, iar primele biciclete se așteaptă să fie livrate în vara anului 2025.
Primele modele FLIT-16 în 2020 și echipa de la acea vreme, de la stânga la dreapta: Kenisha van Keulen, Alex Murray, Dave Henderson și Joe Sherwood / Foto: FLIT
Tehnologie folosită în ingineria aerospațială și auto
FLIT folosește o tehnică de lipire adezivă fără sudură, care este utilizată și în ingineria aerospațială și auto, scrie Tech.eu. Dezvoltată inițial ca răspuns la întreruperile lanțului de aprovizionare în timpul pandemiei COVID-19, tehnica fără sudură accelerează timpii de producție și îmbunătățește precizia structurală, permițând o pliere mai strânsă, mai compactă și o reducere a greutății cu 1 kg în comparație cu un cadru sudat similar.
„Prin aplicarea tehnicilor de lipire de calitate aerospațială, am eliminat distorsiunile cauzate de sudare, rezultând un design mai ușor, mai puternic și mai compact. Misiunea noastră a fost întotdeauna să facem ciclismul mai ușor și mai accesibil pentru navetiștii urbani, iar această finanțare ne permite să ducem această misiune la nivelul următor cu FLIT M2”, a declarat Alex Murray, directorul general FLIT.
Modelul FLIT M2
Cea mai nouă bicicletă a companiei, M2, cântărește 14,5 kg, și este cu 25% mai mică decât FLIT-16 când este pliată. Aceasta are lumini integrate, piese îmbunătățite și frâne cu disc.
Modelul are un ecran mai bun și un sistem electric actualizat față de prima bicicletă, potrivit paginii oficiale. Bicicleta atinge viteza maximă de 25 km/h și are roți de diametru 16 inch, iar bateria din cadru are o capacitate de 250Wh, care suportă până la 50 km autonomie și care se încarcă în aproximativ 3 ore. Aceasta poate fi ușor cărată pe scări, în transportul în comun și trasă ca pe un troler.
Startup-ul oferă 3 ani de garanție pentru cadru și 2 ani pentru sistemul electric. Prețul întreg al unei biciclete este de 2.500 lire sterline.