Producătorul suedez de baterii pentru vehicule electrice Northvolt a anunțat, miercuri, că și-a depus actele de faliment în țara de origine, Suedia.
Firma spune că s-a confruntat cu provocări financiare, printre care creșterea costurilor de capital, instabilitatea geopolitică, întreruperile lanțului de aprovizionare și schimbările cererii pieței, ca în cazul altor companii din această industrie.
„În plus, compania s-a confruntat cu provocări interne semnificative în creșterea producției, atât în moduri care erau așteptate de implicarea într-o industrie extrem de complexă, cât și altele care erau neprevăzute”, a scris Northvolt pe site-ul oficial.
Deși firma a urmărit toate opțiunile disponibile pentru a negocia și implementa o restructurare financiară, inclusiv un proces de restructurare în conformitate cu Capitolul 11 în Statele Unite, despre care s-a mai scris pe StartupCafe.ro, și în ciuda sprijinului de lichiditate din partea creditorilor și a contrapărților cheie, aceasta nu a reușit să asigure condițiile financiare necesare pentru a continua în forma sa actuală.
Un administrator dat de curtea suedeză va supraveghea procesul de vânzare a afacerii, a activelor acesteia și decontarea obligațiilor restante.
Procesul se va desfășura în conformitate cu legislația suedeză în materie de insolvență, cu accent pe asigurarea unei tranziții ordonate pentru angajați, parteneri și creditori.
„Aceasta este o zi incredibil de dificilă pentru toată lumea de la Northvolt. Ne-am propus să construim ceva revoluționar – să conducem o schimbare reală în industria bateriilor, a vehiculelor electrice și a industriei europene în general și să accelerăm tranziția către un viitor verde și durabil. Rezultatul este deosebit de dificil, având în vedere nu numai nivelul de implicare și interes pe care l-am avut față de potențialii parteneri și investitori în ultimele luni, ci și îmbunătățirea clară și traiectoria ascendentă pe care am văzut-o în producția Northvolt din Skellefteå, unde producția de celule de pe liniile de producție în serie s-a dublat și am asigurat o îmbunătățire cu 50% a randamentului producției din septembrie”, a declarat Tom Johnstone, președintele interimar al Consiliului de Administrație al Northvolt.
Northvolt a fost lansat în anul 2015, la Stockolm, de Peter Carlsson, Paolo Cerruti, Harald Mix, Carl-Erik Lagercrantz. Startup-ul a fost fondat în jurul altei companii, SGF Energy, care fusese înființată în anul 2015, de Peter Carlsson, fost manager al producătorului american de mașini electrice Tesla. Acesta din urmă a demisionat anul trecut, în noiembrie.
Recent, producătorul suedez de camioane Scania a cumpărat divizia de baterii destinate industriei grele de la Northvolt, una din puținele unități profitabile ale firmei, așa cum s-a mai scris pe site.