Grupul Sony a făcut în ultimul timp câțiva pași destul de importanți pentru a-și stabili și mai ales întări prezența în minunata scenă eSports. În mare, este vorba despre un parteneriat susținut pe parcursul a mai multor ani cu EWCF.
O astfel de colaborare are rolul de a susține inaugurarea EWC, un eveniment eSports cu mai multe titluri în joc și care chiar a avut loc în acest an, între 3 iulie și 25 august. Prin urmare, eforturile Sony par să dea roade!
Nevoia de implicare pe scena eSports
Din ce în ce mai multe companii simt nevoia să se implice pe scena eSports - și pe bună dreptate. Chiar și un casino online poate beneficia foarte mult de pe urma sponsorizării unei echipe sau unui eveniment de această anvergură. Astfel, în timp ce companiile mai mici caută oportunități de accesare a evenimentului, Sony, un gigant in industrie, are acest loc sau mai bine zis privilegiu deja garantat.
Implicarea Sony în EWC
Sony deja are o prezență oarecum bine stabilită în industria de jocuri video și eSports. Astfel, în 2024, eforturile sale au însemnat:
- Crearea de conținut pentru EWC - documentare despre jucători, jocuri și fanii care au fost prezenți la eveniment. Conținutul de acest tip a avut rolul de a marca Sony ca un mesager al eSports către public.
- Producție muzicală - Sony este un gigant în mai multe industrii, inclusiv cea de film și producție muzicală. Astfel, compania a primit sarcina de a crea chiar imnul oficial al EWC. Rezultatul contribuie la crearea unei identități distincte pentru eveniment.
- Asistență privind jocurile și tehnologia - Sony a făcut numeroase promisiuni privind susținerea acordată mai multor creatori și persoane talentate din regiunea europeană.
Amprenta Sony în eSports se extinde
Colaborarea dintre Sony și EWCF a avut și va avea în continuare un impact semnificativ asupra industriei eSports din întreaga lume:
- Evenimentul a fost primul care a avut o structură tip cross-game, în care echipele au jucat mai multe jocuri populare, realizându-se la final un scor total.
- Totodată, parteneriatul are rolul de a stabili noi standarde privind evenimentele live eSports, în special datorită expertizei Sony în mediile vizual, muzical, tehnologic și de storytelling.
- Luna decembrie a anului 2024 este caracterizată de evenimente PlayStation organizate de Sony pentru o mare parte din titlurile sale populare - EA Sports FC 25, NBA 2k25, Tekken 8, Mortal Kombat 1, Madden NFL 25, College Football 25 și multe altele.
Alte inițiative de consolidare a prezenței Sony pe scena eSports
La final de 2024 și în 2025, Sony are mai multe planuri pentru a-și consolida prezența pe scena eSports, printre care se numără următoarele:
- Aniversarea de 30 de ani a lansării consolei PS1 - eveniment care deja are loc, caracterizat de reduceri în PlayStation Store, precum și alte oportunități pentru fani în librăria de aproximativ 500 de jocuri disponibile pe toate consolele PlayStationș
- Dezvoltare continuă - mai multe studiouri PlayStation, practic studiouri Sony, sunt implicate în dezvoltarea de titluri cunoscute care ar putea intra, mai devreme sau mai târziu, pe scena eSports. Este vorba despre Sony Santa Monica, Naughty Dog și Guerilla, printre alții.
- Parteneriate în industrie - nu în ultimul rând, Sony continuă să înceapă mai multe parteneriate în cadrul industriei de gaming și eSports. De exemplu, există parteneriate cu Square Enix și cu alți diverși dezvoltatori.
Sony este un gigant, fără doar și poate, în mai multe industrii. Totuși, motivația și determinarea de a intra cât mai mult pe scena eSports demonstrează faptul că această industrie este importantă pentru companie, dar mai ales pentru fani și jucători.
Pe de-o parte, Sony sponsorizează evenimente precum EWC și altele care vor urma, interacționând cu scena eSports. Pe de altă parte, oferă fanilor experiențe single-player incredibile, astfel acaparând ambele medii ale jocurilor video!