Comisia Europeană a decis să aplice o taxă de 9% la importurile de mașini electrice produse de compania americană Tesla la fabrica sa din China, mult sub tarifele impuse producătorilor chinezi de mașini electrice, pe piața Uniunii Europene.
Potrivit unei propuneri de decizie privind contracararea subvențiilor chinezești la mașinile electrice, cxomparativ cu o decizie din luna iulie, Comisia Europeană va scădea ușor taxele la importurile din China, în unele cazuri. Astfel, tarifele impuse suplimentar următorilor producători la importul în UE vor fi:
- BYD: 17% (în scădere de la 17,4%, cât stabilise UE în luna iulie).
- Geely: 19,3% (în scădere de la 19,9%).
- SAIC: 36,3% (în scădere de la 37,6%).
- Alți producători de vehicule electrice din China, care au cooperat cu Comisia Europeană, nu au fost introduși în eșantion și vor avea o taxă medie la import de 21,3% (în creștere de la 20,8%)
- Companiile chineze necooperante cu Comisia Europeană vor avea o taxă la import de 36,3% (în scădere de la 37,6%).
- Compania americană Tesla va „beneficia” individual de o rată scăzută la 9%, a taxei la importul mașini produse la fabrica sa din China.
- De asemenea, companiile mixte constituite din firme chinzești și din UE, precum și producătorii chinezi care nu exportau în UE la momentul investigației Comisiei Europene vor putea beneficia de o rată scăzută a taxelor de import pe piața unică europeană.
Aceste tarife se adaugă taxei standard pentru importurile auto de 10%.