S-au amânat puțin înscrierile la granturile de câte 25.000 - 300.000 EUR destinate microîntreprinderilor care vor să facă investiții, în cadrul apelului 1.8 din Programul Regional București-Ilfov.
Microîntreprinderile vor depune online proiectele în sistemul MySMIS2021 în perioada 03.02.2025 ora 12.00 - 17.02.2025 ora 12:00, în cadrul apelului de proiecte PR BI P1/1.8/1/2024, conform unui corrigendum decis de Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) București-Ilfov.
Astfel, se amână cu o săptămână sesiunea de înscrieri online la finanțare, față de perioada inițială, care fusese 27 ianuarie - 10 februarie 2025.
Corrigendumul 1 a fost dat pe 20 ianuarie 2025 și cuprinde și alte modificări la Ghidul solicitantului.
Reamintim că, prin apelul de proiecte 1.8 „dedicat sprijinirii microîntreprinderilor pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică”, firmele cu până la 9 angajați pot obține granturi de câte 25.000-300.000 EUR, pentru a face investiții în București sau în mediul urban din județul Ilfov. Firmele trebuie să asigure cel puțin 10% din valoarea cheltuielilor eligibile, în cazul unui grant de până la 200.000 EUR și cel puțin 20% pentru grant de 200.001-300.000 EUR.
Linia de finanțare pentru microîntreprinderile din București și județul Ilfov are disponibil acum un buget de 37.627.723,75 EUR, din care contribuția Uniunii Europene este 15.051.089,48 EUR, iar restul provine de la bugetul de stat.
Alte modificări la Ghidul solicitantului, prin corrigendumul 1/2025:
- Se precizează că, în cazul în care un solicitant obține finanțare nerambursabilă pentru mai mult de un proiect, cofinanțarea va fi stabilită în funcție de valoarea totală cumulată a ajutorului de minimis primită de entitatea juridică. De ex: în cazul a două proiecte finanțabile aparținând aceleiași entități juridice, cu o valoare a ajutorului de minimis de 150.000 de euro fiecare, entitatea juridică va fi obligată, la contractare, să aducă o cofinanțare aferentă unui ajutor de minimis de 300.000 de euro.
- În cazul în care un solicitant depune mai mult de o cerere de finanțare, în scopul asigurării unei evaluări unitare a criteriului 4.3. din grila ETF „Raportul dintre finanțarea nerambursabilă solicitată prin proiect și valoarea cifrei de afaceri realizată în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare”, punctajul acordat pentru fiecare proiect depus de același solicitant va fi evaluat in funcție de valoarea însumata a finanțărilor solicitate.
- O întreprindere care depune cererea de finanțare în cursul anului 2025 (până la momentul depunerii situațiilor financiare aferente anului 2024), trebuie să fi fost înființată cel mai târziu în prima zi lucrătoare din anul 2023. Aceasta nu trebuie să fi avut activitatea suspendată pe perioada ultimului an fiscal încheiat (anul 2023) și respectiv anul 2024. Criteriul privind durata de activitate se referă la întreaga activitate a solicitantului.
- Se face referire și la actualizarea codurilor CAEN de la CAEN rev 2 la CAEN rev. 3, de la 1 ianuarie 2025. Codurile CAEN eligibile în cadrul prezentului apel sunt cuprinse in Anexa 9 – Lista codurilor CAEN eligibile. Revizuirea codurilor CAEN conform prevederilor Ordinului nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN NU modifică eligibilitatea codurilor CAEN stabilita prin Anexa 9, ci doar presupune revizuirea/introducerea in documentele statutare ale solicitantilor a codurilor CAEN revizuite, conform prevederilor legale. Acolo unde solicitantii au facut deja modificarile conform Ordinului 377/2024, analiza eligibilității se va face pe baza codului CAEN din Anexa aferent/echivalent cu codul CAEN revizuit declarat de solicitant.
- Pentru calcularea punctajelor din grila ETF se vor lua in considerare datele din bilanțul aferent anului 2023. La momentul începerii etapei de contractare, pentru proiectele aprobate pentru finanțare se va solicita prezentarea ultimului bilanț depus in conformitate cu cerințele legale (2024) în vederea verificării îndeplinirii conditiilor de eligibilitate (calitatea de microîntreprindere) fără a relua evaluarea criteriilor de tip financiar.
- La Anexa 17 - Contract de finantare – Conditii specifice/Sectiunea II – Articolul 1 – Obligatii specifice beneficiarului, Punctul b) va face referire la sediu, NU la punct de lucru. Astfel, ghidul modificat prevede: „In cazul in care Cererea de finantare implica infiintarea unui sediu secundar, Beneficiarul se obliga sa inregistreze locul de implementare ca sediu secundar pana la momentul efectuarii primei plati catre Beneficiar”. Punctul c)- În situația în care Beneficiarul nu are, la momentul depunerii cererii de finanțare, sediul social în Regiunea București-Ilfov, dar a primit punctaj suplimentar în acest sens în etapa de evaluare tehnico-financiară, acesta se obligă să înregistreze sediul social în Regiunea București-Ilfov, cel târziu până la momentul primei plăți a ajutorului. Neîndeplinirea acestei obligații conduce la suspendarea efectuării plăților”.
Consultă Ghidul solicitantului 1.8-microîntreprinderi, modificat.
Sinteza Modificari Si Completari Corigendum Nr1 La Ghidul Solicitantului Apel 18 by claus_44 on Scribd