Cum îți dai seama dacă ești făcut pentru a fi antreprenor? Pentru a deveni un antreprenor de succes, trebuie în primul rând să ai un anumit apetit pentru risc. Să îți permiți să pierzi tot, fără să știi dacă vei avea succes sau nu. Al doilea lucru de care ai nevoie sunt resursele. Trebuie să ai timp, trebuie să ai cunoștințe și, nu în ultimul rând, trebuie să ai resurse financiare. Ar trebui să ai bani...
Idee de afacere: Doi studenți le sar în ajutor celor ce urăsc să scrie la calculator Doi studenți au făcut o platformă online care a îndeplinit probabil visul tuturor celor care sunt nevoiți să transcrie la calculator conversații și interviuri interminabile. Happy Scribe transcrie online fișiere audio pentru cei care s-au săturat să bată la tastatură. Prin mai 2017, Marc Assens şi Andre Bastie stăteau liniştiţi pe canapea, în apartamentul lor...
Aplicația care pune pe hartă și străzile ”invizibile” Afacerile din curierat și comerț online vor putea beneficia de localizări mai exacte ale cumpărătorilor din zone mai greu accesibile cu ajutorul unei aplicații. What3words este o cale simplă de navigaţie, dezvoltată de patru antreprenori și programatori de la Londra. 75% din suprafața Pământului suferă de o cartografiere de proastă calitate, iar uneori este inexistentă,...
Studiu de caz: 50.000 de euro, suma minimă pentru site, atelier și showroom de designer vestimentar O fostă corporatistă din industria medicală a părăsit lumea halatelor albe pentru o afacere în într-o altă industrie plină de orgolii: design-ul vestimentar. Un program de master în administrarea afacerilor (MBA) a pus-o vreo doi ani pe jar și în final s-a decis: antreprenor ar putea fi mai interesant decât angajat, chiar dacă, deseori, mult...
Cum a reuşit o echipă de români să strângă peste 440.000 dolari pe Indiegogo pentru o boxa “supererou”. Avantajele şi dezavantajele platformelor de crowdfunding Sound Hero este o boxă inteligentă, concepută de o echipă de români, care şi-au listat proiectul pe o platformă de strangere de fonduri internaţionlă şi a reuşit să adune peste 440.000 de dolari. Urmeză producţia dispozitivelor şi căutarea de noi investitori pentru a dezvolta afacere, explica coordonatorul proiectului. Cum a evoluat campania de crowdfunding şi...
O firmă românească producătoare de fursecuri şi prăjituri intră pe piaţa din China Brandul românesc Secretul Bunicii vrea să vândă în acest an fursecuri şi prăjituri făcute după reţete tradiţionale în valoare de peste 3 milioane de euro, din care 15% pe piaţa chineză. Compania a pornit din dorința de a aduce pe piață produse diferite, care să respecte gustul și tradiția consumului de prăjituri autohtone, spune Claudia...
Antreprenor german in Romania: Uitaţi de Silicon Valley. Să construieşti un startup în România are mai multă logică De ce nu ai alege să îţi faci o firmă în ţările din Europa de Est, unde salariile şi cheltuielile sunt mult mai mici? Se întrebă Robert Knapp, antreprenor german, care în 2011 înfiinţa, în Bucureşti, CyberGhost o companie din domeniul securităţii datelor, cu toate că toţi cei din jurul lui îl descurajau spunându-i că...
9 lecții pentru micii producători români de mobilă. Când salariile mici și lemnul ieftin se termină… Micii producători români de mobilier nu se mai pot baza pe forța de muncă și materia primă ieftine, ca până acum, și trebuie să investească masiv în design și inovare. Acestea sunt principalele concluzii care reies dintr-o dezbatere recentă despre firmele mici și mijlocii din zona producției de mobilă. În prezent, producătorii români de mobilă...
VIDEO Soft de vânzări: Informații ascunse pe care firmele le extrag din convorbirile cu clienții ca să le mai vândă ceva Operator, montaj: Alexandru Radulescu. Video realizat cu echipament Nikon – Tu îi spui să nu te sune în weekend că te duci în vacanță, el îți vinde asigurări pentru casa de vacanță. Cam așa funcționează softurile de analiză a convorbirilor firmelor cu clienții, produse de un startup ceh. Inteligență artificială, analiză de conținut, big data –...
7 lecţii de afaceri de la Jeff Bezos, fondatorul Amazon, la 22 de ani de la lansarea companiei Jeff Bezos, aflat pe locul trei în rândul celor mai bogaţi oameni din lume, lansa în 1994 compania Amazon, care a intrat pe piaţă ca magazin online de cărţi şi a ajuns în câţiva ani cel mai mare retailer din lume. Iată câteva lecţii pe care antreprenorii le pot învăţa de la el. În urmă...