Adi Iacob

VIDEO Food truck: Cum poți să îți deschizi o afacere pe roți și ce îți poate pune frână

Thumbnail

În rândul antreprenorilor români a apărut de câțiva ani o idee de afacere dinamică, care îi face să se plimbe prin țară și să renunțe la birou — food truck-urile. Prezente la toate tipurile de evenimente, aceste afaceri pe roți pot aduce bani frumoși pentru cei dispuși să investească în ele, însă nu toate lucrurile sunt în ordine pentru acest tip de business.

În acest weekend, cu ocazia festivalului Spotlight din București, food truck-urile s-au adunat în Piața Universității și în fața Ateneului Român. StartupCafe a stat de vorbă cu antreprenorii care dețin afaceri pe roți pentru a afla de câți bani ai nevoie sa-ți deschizi un restaurant mobil, care este perioada cea mai profitabilă, dar și ce impedimente întâmpină pe parcursul dezvoltării businessului. 

Corina Simion, antreprenoare în domeniul food truck, ne-a spus că a început o astfel de afacere cu o investiție de 35.000 de euro, din care:

  • 20.000 de euro a costat mașina
  • 10.000 de euro au costat echipamentele 
  • 5.000 de euro au costat diverse acte, contabil, adviseri, etc

Întrebată dacă restaurantele mobile pot fi parcate oriunde și vinde, antreprenoarea spune că pentru fiecare locație food truck-urile au nevoie de autorizație care poate fi obținută individual sau prin intermediul organizatorilor de festivaluri.

“Pentru fiecare locație ne trebuie autorizație. Ori putem obține autorizația singuri — mergem la primărie și cerem autorizație, dar este un proces destul de complicat și șansele să le obținem sunt destul de mici. De obicei primăriile dau autorizații pentru festivaluri, când e ceva mai de amploare și atunci colaborăm cu organizatorii de evenimente care obțin ei pentru o anumită perioadă autorizația pentru festival și implicit pentru noi (food truck-uri), explică antreprenoarea.

Ea menționează că în prezent nu există o legislație specifică pentru afacerile pe roți.

“În clipa asta nu exista o legislație specifică pentru food truck-uri. Este un vid legislativ care ne încurcă pe noi să ne desfășurăm activitatea”, spune Corina Simion.

Antreprenorii din domeniu s-au unit pentru a forma o asociație — Asociația Română de Food Truck — prin care doresc să ajute la dezvoltarea legislației pentru food truck-uri și să înregistreze în nomenclator o denumire specifică. 

“În clipa asta fiecare food truck este înregistrat sub un alt cod CAEN — ori ca restaurant, ori catering, ori ca participanți la festivaluri — și când ne vin controale putem fi taxați ăe mai mult coduri”, susține Corina Simion.

Lucruri de reținut pentru antreprenorii care vor să-și deschidă un food truck:

  • Pentru eficiență, este recomandat un număr restrâns de produse, deoarece spațiul de depozitare este mic
  • Trebuie să ai materie primă limitată 
  • Food truck-ul nu este conectat la curent, deci ori folosești toată materia primă, ori închiriezi un depozit de frig 
  • Cele mai profitabile luni sunt mai și septembrie

Prețurile pentru produsele vândute din bucătăriile mobile variază în funcție de specificul food truck-ului. De exemplu, prețul unui hot-dog este între 20 și 25 de lei, la fel ca prețul unui burger vândut de afacerile pe roți. Unele food truck-uri vin pe piață cu rețete cu specific marin și vând feluri de mâncare precum paella (un preparat bazat pe orez și pește/fructe de mare) — prețul pentru o porție variind între 20 și 30 de lei. De asemenea, unii antreprenori din domeniu aleg să vândă deserturi sau băuturi, cele din urmă purtând denumirea de drink-van

Parerea ta despre articol
Vizualizari
2990
Conţinut
Adauga comentariu
poza de profil
Daniel
Lacusta
Articolul se numeste: " Cum poți să îți deschizi o afacere pe roți și ce îți poate pune frână" .
Am citit articolul de 2 ori. Si tot nu am aflat "cum poți să îți deschizi o afacere pe roți și ce îți poate pune frână"...
Adi
Iacob
Salut Daniel! Articolul prezinta cazul unei antreprenoare (care deține un food truck) care precizează investiția necesara pentru deschiderea unui food truck, pe ce se duc acei bani, unde poti vinde, cateva detalii despre autorizații, faptul ca există o asociație a antreprenorilor din domeniul food truck, câteva lucruri de luat în vedere (precum lipsa conectivității la curent) sau cât costă produsele vândute la restaurantele mobile. Corina povestește și despre impedimente, precum lipsa unei denumiri specifice în nomenclator (nevoia de a înregistra firma sub diferite coduri CAEN).
Vom reveni curând la acest subiect cu mai multe detalii.

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.