Povestea unui brand românesc cu haine aparte, produse la Braşov şi la Oradea. Primele colecţii, vândute în Vama Veche Soţii Gheşea lansau la începutul anilor 2000 o afacere cu haine cu un design aparte – cu influenţe hippie. Primul magazin al brandului Mathilde a apărut câţiva ani mai târziu, în Vama Veche. Acum, afacerea de familie cu haine cusute în două fabrici, la Braşov şi Oradea, face vânzări de 1,4 milioane euro. Dacă vrei...
Să ne așteptăm la tot mai puține firme noi. 3 probleme majore pentru antreprenorii aflați la început de drum Modificările aduse Codului Fiscal ar putea să determine scăderi semnificative în ceea ce privește înfiinațarea de noi firme, explică un specialist în domeniu. Profilul antreprenorului român și care sunt marile temeri ale celor care vor să intre acum în afaceri. StartupCafe a stat de vorbă cu avocatul Cristian Bărcan, development manager REGnet.ro – o firmă...
Firmă românească ce produce purificatoare de apă, câștigătoare în finala Central European Startup Awards (CESA) din Sofia Compeţia Central European Startup Awards (CESA) şi-a anunţat câştigătorii finalei ce a avut loc la Sofia, în Buglaria. Categoria ”Cel mai bun startup cu impact social” fost câștigată și în acest an de o firmă din România, SoWat. Startup-ul, fondat de doi medici, produce la Cluj stații de filtrare pentru potabilizarea apei. Iată poveste firmei...
O școala privată de sudori a reprezentat România la Premiile UE pentru promovarea antreprenoriatului (corespondență din Estonia) O școală privată de sudori, înființată de un inginer de 65 de ani, și promovată pe internet de fiul său student, a reprezentat România ca promotor al antreprenoriatului, la Premiilor Europene pentru Promovarea Firmelor (European Enterprise Promotion Awards – EEPA), eveniment susținut de Uniunea Europeană. Arădeanul Ioan Marin Crișan și-a luat nevasta și băiatul în...
VIDEO Idee inovatoare românească, prezentată în competiția Ideas from Europe. Cum s-a descurcat această tânără pe scenă (corespondență din Estonia) 11 idei inovatoare au fost selecționate, joi, la Tallinn, în finala concursului Ideas from Europe, susținut de Uniunea Europeană. Ideile, prezentate la o sesiune de pitching în capitala Estoniei, abordează domenii de la apicultură până la producția de energie. România a fost reprezentată în semifinala de la Tallinn de un startup din domeniul medical, dar...
Șase români incluși de Google pe lista inovatorilor din Europa Centrala și de Est Creează galerii electronice cu arhive, luptă împotriva risipei de alimente, readuc la viață artă clasică și spun povești cu ajutorul noilor tehnologii – acestea sunt doar câteva dintre activitățile inovatorilor New Europe 100. Pe lista celei de-a patra ediții New Europe 100 din Europa Centrală și de Est se află și șase nume din România....
Am fost la Fab Lab Iași, laboratorul ideilor românești de afaceri tech Spațiul polivalent de lucru Fab Lab Iași funcționează ca o platformă care accelerează inovația și colaborarea în comunitatea tehnică din Iași. Potrivit lui Dan Zaharia, economist cu peste 15 ani de experienţă în management, vânzări şi dezvoltare imobiliară și inițiatorul Fab Lab Iași, laboratorul digital a apărut din dorința de a crea un spațiu dedicat...
6 moduri de a preveni atacurile cibernetice asupra firmelor Autorii atacurilor cibernetice consideră micile afaceri ținte vulnerabile și folosesc frecvent tehnici diverse pentru a profita de pe urma lor. Raportul Symantec pe 2016 privind amenințările din mediul online arată faptul că numărul de atacuri a crescut de peste două ori în perioada 2011-2015, fiind afectate peste jumătate dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM). Multe...
4 simptome ale unui mediu de lucru toxic în firmă Angajații din firme și implicit afacerile respective pot avea de suferit din cauza unui mediu de lucru toxic. Publicația americană pentru mici afaceri Inc.com enumeră 4 semne ale unui mediu toxic în firme, care ar trebui să-i alarmeze pe patroni. Un studiu făcut în America, în 2009, a constatat că 64% dintre participanți lucrau atunci...
De ce nu pot fondatorii să aducă schimbări propriilor firme. 3 competențe necesare Fondatorii de firme sunt vizionari perseverenți care percep oportunități și le captează rapid. De la companiile aeriene la automobile și de la televizoare la taxiuri, antreprenorii au ridicat o industrie după alta. Când sunt canalizate cu succes, aceste atribute reprezintă sângele vieții antreprenoriale. Din nefericire, atunci când fondatorii încearcă să aplice aceste abilități organizațiilor proprii nu...