Gigantul tech Apple are acum incasari anuale mai mari decat tot produsul intern brut al Romaniei, dar in urma cu 40 de ani Steve Jobs si colegii sai au inceput si ei cu stangaciile normale pentru un startup, inclusiv in ceea ce priveste logoul companiei. Cand iti faci sigla pentru firma trebuie sa tii cont de 5 cerinte care iti pot aduce si fideliza clientii, crede un specialist in branding.
Sigla este o parte semnificativa in crearea unui brand pentru firma ta. Logoul este primul contact cu clientul si ii comunica acestuia cine sunteti tu si firma ta si de ce este bine sa cumpere de la tine.
Logoul actioneaza ca reprezentare vizuala a afacerii tale si ca element de identificare a produselor si serviciilor pe care le oferi, crede Simon McArdle, Brand Strategist al societatii americane de branding si marketing The Logo Company.
Primul pas: Echipa de design
Simon McArdle nu recomanda o comisie intreaga de creare a logoului, ci mai degraba o echipa restransa, de cel mult 3-4 persoane. O comisie de design nu ar face altceva decat sa complice lucrurile.
Pasul al doilea: Spune cine esti
Potrivit lui McArdle, pentru crearea unui logo trebuie sa iti determini identitatea ca firma, in multimea celorlalte companii din piata. Pentru asta, trebuie sa iti pui 4 intrebari:
- in ce domeniu activeaza firma mea? - ce servicii sau produse ofer? - cine sunt clientii mei? - care este acel element care ma diferentiaza de ceilalti si pentru care clientii aleg serviciile sau produsele mele in locul altora?
Pasul al treilea: Cele 5 cerinte ale unui logo bun. Si evolutia Apple
Dupa ce ai stabilit cele 4 elemente de identificare, incearca sa le concentrezi pe toate intr-un logo.
Dar pentru asta, trebuie sa tii cont de 5 trasaturi ale unei sigle bune: sa fie relevant, sa fie vizibil, sa se distinga, sa se adapteze si sa reziste in timp.
Sa le luam pe rand:
- Relevanta - studiu de caz: Starbucks