Raluca Abrihan

Doi antreprenori români investesc 600.000 Euro într-un centru de cercetare şi dezvoltare IT, în Franţa

Thumbnail

Soţii Liviu și Daniela Apolozan, fondatorii firmei româneşti de IT DocProcess, au investit 600.000 Euro în deschiderea unui centru de cercetare și dezvoltare la Grenoble, în Franța. ”IT-iştii din Franţa nu sunt mai scumpi decât cei din România”, spune antreprenoarea.

“In 2005, după 15 ani de activitate în domeniul IT în Franța, am revenit în România și am pus bazele DocProcess. Cei 13 ani de existență ne-au purtat prin mai multe etape de dezvoltare, cea mai importantă fiind trecerea de la activitatea de consultanță la furnizarea de servicii bazate pe utilizarea unei platforme de concepție si dezvoltare proprii. Astăzi am ajuns în punctul în care ne propunem să ne internaționalizăm”, a declarat Liviu Apolozan, CEO și coproprietar al DocProcess.

Astfel, compania a ales ca primă destinație Franța, o piață matură, care oferă multe oportunități. Birourile din România și Franța vor dezvolta împreună soluții IT pentru clienţii DocProcess, mai arată fondatorii companiei.

“În prezent, suntem o echipă cu 50 de angajați (România plus Franța) și suntem în proces de creștere. Dorim să lucrăm cu cei mai buni dezvoltatori de software pe care îi putem găsi și care văd oportunitatea de a lucra într-o companie ce își dezvoltă propriul ei produs și are ambiții globale. Ne interesează piețele din Uniunea Europeană și nu numai”, a adăugat Liviu Apolozan.

În centrul DocProcess din Grenoble, deschis în luna martie, lucrează în prezent cinci specialiști software. Centrul este condus de Jean-Dominique Sorace, care coordonează întregul departament tehnic al DocProcess din România și Franța.

”În ceea ce priveşte specialiştii IT din Franţa şi cei din România, aflaţi la acelaşi nivel, diferenţele salariale nu sunt foarte mari între cele două ţări. Un IT-ist senior în România este bine plătit pentru că el poate să îşi găsească un job oriunde în lume. Nici în materie de taxe pe care trebuie să le plătească angajatorul pentru angajaţi, diferenţele nu sunt foarte mari”, a declarat Daniela Apolozan, COO (Chief Operating Officer) şi fondatoarea DocProcess, pentru StartupCafe.

Clienții DocProcess sunt societăți de tipul SSC (Shared service centers), BPOs (Business process outsourcing) și companii mari. Aceștia își propun să automatizeze diverse procese pentru a ușura activitatea angajaților și a crește eficiența și productivitatea.

“Avem clienți mari ce provin în special din retail, industria alimentară, auto, farma, etc. Am creat un ecosistem de peste 3.200 de societăți care comunică între ele, își armonizează procesele și actualizează cataloage partajate cu ajutorul serviciilor noastre. Digitalizarea a însemnat pentru toate aceste companii reducerea costurilor, accelerarea proceselor operaționale și reducerea erorilor cu 99%. Activăm într-un domeniu din ce în ce mai dinamic, automatizarea și digitalizarea aflându-se pe agenda tuturor companiilor. Lucrăm să ne extindem serviciile în industria bancară, asigurări și energie”, arată Daniela Apolozan.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1547
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.