Industria jocurilor video evoluează rapid, cu jucători ca Nintendo, Sony, Microsoft și publisheri ca EA, care se confruntă cu noi provocări și oportunități, cum ar fi jocuri exclusive, probleme financiare, decizii controversate și creșterea utilizării inteligenței artificiale, susține un analist al unei platformei de tranzacționare.
Piața se schimbă în moduri pe care investitorii ar trebui să le monitorizeze îndeaproape. Într-un mediu dificil, companiile de jocuri video se luptă să mențină utilizatorii implicați în francizele lor populare sau să lanseze cu succes unele noi, spune analistul platformei eToro Bogdan Maioreanu, într-un comentariu de piață transmis, joi, StartupCafe.ro.
Redăm restul analizei:
Din punct de vedere financiar, Electronic Arts a ratat parametrii de bază în raportarea financiară din al treilea trimestru al anului fiscal și a prognozat performanțe financiare mai slabe decât așteptările pentru trimestrul curent. Compania recunoaște unele probleme, cum ar fi încetinirea vânzărilor pentru jocul său EA Sports FC și vânzările slabe ale noului său titlu AAA, Dragon Age: The Veilguard, care a performat doar la jumătatea așteptărilor. Cu toate acestea, există un nou joc Battlefield la orizont, iar cu istoricul dovedit al EA în jocurile online, compania ar putea recâștiga încrederea investitorilor. În ciuda raportărilor financiare nu foarte bune, acțiunile companiei au crescut cu 7% după publicarea rezultatelor.
Anul trecut, Sony a fost subiectul unuia dintre cele mai mari eșecuri ale industriei jocurilor. Lansat în august 2024, Concord a fost un joc de tip hero shooter” care, în ciuda unei perioade de dezvoltare de opt ani și a unei investiții substanțiale, nu s-a bucurat de popularitate, atingând un vârf de mai puțin de 700 de jucători simultani pe platforma de jocuri online Steam. Ca posibile motive, criticii au citat lipsa de inovație, design-ul și o piață saturată.Sony a decis să retragă jocul de la vânzare în mai puțin de două săptămâni de la lansare. Pierderea estimată este între 200 și 400 de milioane de dolari.
Potrivit celor mai recente știri, Sony este în căutarea unei noi direcții pentru jocurile sale online. Compania a stopat producția a două jocuri în curs de dezvoltare, neanunțate public. Când Sony a anunțat săptămâna trecută o schimbare la nivelul conducerii începând cu data de 1 aprilie atât a conducerii companiei cât și a diviziei Sony Interactive Entertainment - cea din spatele jocurilor Playstation, investitorii au apreciat vestea. Prețul acțiunilor a crescut cu 3,4% în ultima săptămână.
Peisajul jocurilor video nu ar fi complet fără Microsoft. Una dintre îngrijorările după achiziționarea Activision a fost că o franciză populară jucată de milioane de gameri, Call of Duty, va deveni o exclusivitate Xbox. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar Microsoft face acum o mișcare surprinzătoare prin aducerea jocurilor exclusive Xbox pe consola rivală, PlayStation. Acest lucru semnalează o trecere de la tradiționalul „război al consolelor” la o concentrare pe serviciile de jocuri cu abonament și pe vânzările de software, mai degrabă decât doar pe hardware. Deși această mișcare ar putea extinde sursele de venit ale Microsoft, ea ridică, de asemenea, îngrijorări cu privire la viabilitatea pe termen lung a consolelor Xbox. Dacă Microsoft se orientează prea mult către lansările pe mai multe platforme, vânzările de hardware Xbox ar putea avea de suferit.
Profiturile Nintendo din ultimul trimestru au scăzut cu 42% față de aceeași perioadă a anului trecut, deoarece vânzările consolei sale Switch și-au pierdut din avânt, ceea ce a determinat producătorul japonez de jocuri video să își reducă previziunile pentru întregul an. Odată cu anunțul lansării consolei Nintendo Switch 2, așteptată în 2025, care va include retro-compatibilitate pentru jocuri, este normal ca vânzările modelului actual de Switch să primească o lovitură. Vom afla mai multe despre lansare, specificații și preț cel mai probabil la ediția din 2 aprilie a emisiunii online Nintendo Direct. Generația actuală de console Switch, care a vândut peste 150 de milioane de unități, prosperă datorită titlurilor exclusive - 72 dintre acestea s-au vândut în peste un milion de exemplare fiecare și, cel mai probabil, tendința va continua și cu noua generație. Istoria a arătat că lansările consolelor Nintendo duc de obicei la creșterea acțiunilor. Prețul acțiunilor a crescut cu aproape 5% în urma publicării situațiilor financiare.
Domeniul jocurilor video se schimbă, ca urmare a schimbării preferințelor consumatorilor. Creșterea numărului de jocuri online, de jocuri pentru platforme mobile și cele de cloud gaming, ar putea perturba piețele tradiționale de console și PC-uri. Jocurile AAA au costuri de dezvoltare ridicate, iar eșecurile precum Concord evidențiază cât de ușor pot eșua aceste investiții. Serviciile cu abonament Xbox Game Pass și PlayStation Plus schimbă modul în care sunt distribuite jocurile video, însă unii dezvoltatori contestă viabilitatea financiară a acestui model. Inteligența artificială ar putea reforma modelele de afaceri în domeniul jocurilor video și deja observăm acest lucru, de la hardware la experiența utilizatorului. Dar, în cele din urmă, companiile de jocuri concurează cu social media și cu viața noastră de zi cu zi pentru atenție și alocarea timpului. Aici este provocarea pe care companiile din industria de gaming vor trebui să o rezolve pentru a găsi modelul potrivit, capabil să rețină clienții în jocurile lor, gata să cheltuiască mai mult timp și bani.