Gigantul american Meta a anunțat că va renunța la aplicația de creare de filtre personalizate Spark Studio, utilizată de creatori de conținut și de branduri, și va opri suportul pentru acestea în aplicații, potrivit The Verge.
Compania a decis că va închide Meta Spark Studio și, totodată, va renunța la filtrele de realitate augmentată personalizate, în Facebook, Instagram și Messenger, la începutul anului viitor, potrivit unui anunț de pe site-ul oficial.
Astfel, începând cu data de 14 ianuarie 2025, filtrele făcute de creatori, branduri și firme vor dispărea din aplicații, iar instrumentele de proiectare nu vor mai fi disponibile.
Meta argumentează că decizia a fost luată în urma eforturilor de prioritizare a altor produse care răspund nevoilor utilizatorilor și clienților de afaceri. Compania a spus că efectele AR realizate de Meta vor fi disponibile în continuare în aplicații.
Comunitatea care s-a creat în jurul Spark Studio nu s-a arătat mulțumită de decizie, mai mulți creatori spunând că această schimbare îi va lăsa fără loc de muncă, conform TechCrunch.
Meta Spark Studio a fost lansat acum 7 ani și a crescut astfel încât a devenit una din cele mai utilizate instrumente de creare de filtre de realitate augmentată (AR).
Între timp, funcția s-a extins de la filtre pentru Facebook și Instagram la cele compatibile cu apelurile video pe Messenger și cu dispozitivele Portal, acum depreciate.