Consiliul Concurenței anunță, marți, că a autorizat tranzacția prin care lanțul românesc de magazine electro Altex, controlat de antreprenorul Dan Ostahie, intenționează să preia magazinele de bricolaj Brico Dépôt România, de la grupul Kingfisher.
La sfârșitul anului 2024, compania internațională de bricolaj Kingfisher a anunțat vânzarea Brico Dépôt România către Altex România, pentru o valoare a companiei de 70 milioane EUR (echivalentul a 58 milioane GBP).
„În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal”, spune Consiliul Concurenței.
Brico Dépôt România a intrat pe piața din România în 2013, când grupul Kingfisher a achiziționat Bricostore. În 2017, prin integrarea Praktiker, compania și-a extins prezența.
În prezent, Brico Dépôt operează 32 de magazine în 24 de orașe din România și are o echipă de peste 2.000 de angajați. Kingfisher plc este o companie internațională din domeniul bricolajului, cu peste 1.900 de magazine și o echipă cu peste 78.000 de colegi. Compania operează în opt țări din Europa, sub branduri de retail precum Screwfix, B&Q, Castorama, Brico Dépôt, TradePoint și Koçtaș.
Altex România are peste 130 de magazine la nivel național. În cele peste trei decenii de la înființare, Altex s-a transformat dintr-un business local de import de televizoare în liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia din România.