Lanțul românesc de magazine electro Altex, controlat de antreprenorul Dan Ostahie, cumpără magazinele de bricolaj Brico Dépôt România, de la grupul Kingfisher plc.
Compania internațională de bricolaj Kingfisher a anunțat miercuri vânzarea Brico Dépôt Româniacătre Altex România, pentru o valoare a companiei de 70 milioane EUR (echivalentul a 58 milioane GBP). Altex preia cele 31 de magazine în 24 de orașe, operațiunile de distribuție, precum și sediul central din București.
„Altex România, liderul pieței de electro-IT, anunță cu entuziasm achiziția rețelei de magazine Brico Dépôt. Acesta este un moment important pentru toți cei implicați, iar acest prim pas ne deschide noi orizonturi de dezvoltare și oportunități pe piața de bricolaj din România. Obiectivul nostru principal este să continuăm să ne dezvoltăm și să oferim servicii de calitate, având clientul în centrul atenției. Strategia noastră de creștere se bazează pe un model omnichannel, asigurând o experiență de cumpărare coerentă și plăcută pentru clienți, indiferent de canalul de vânzare ales. Doresc să transmit un mesaj de încredere tuturor clienților, angajaților și partenerilor Brico Dépôt. Suntem dedicați dezvoltării acestei activități, aducând inovație și eficiență în fiecare aspect al afacerii. Fiecare membru al echipei noastre va beneficia de oportunități de dezvoltare profesională și de un mediu de lucru stimulant, care pune accent pe colaborare și excelență. Altex România este încrezătoare în viitorul companiei Brico Dépôt și este hotărâtă să continue să servească comunitatea cu produse și servicii de înaltă calitate”, spune Dan Ostahie, CEO Altex România.
„Suntem încântați că am găsit în Altex un partener de încredere cu experiență și viziune pentru Brico Dépôt România. Această decizie ne permite să ne concentrăm pe piețele unde suntem cel mai bine poziționați pentru a genera randamente atractive și valoare mai mare pentru acționari și clienți. Doresc să mulțumesc tuturor colegilor de la Brico Dépôt România pentru angajamentul lor și pentru atenția acordată clienților de-a lungul anilor. Interesul major pentru această tranzacție este o confirmare a progreselor realizate de echipă în consolidarea afaceri”, spune Thierry Garnier, CEO Kingfisher.
Brico Dépôt România își va continua activitatea în mod obișnuit pe parcursul acestei tranziții, se arată într-un comunicat transmis, miercuri, StartupCafe.ro.
„Această tranziție marchează un moment important pentru Brico Dépôt România și cei peste 2.000 de angajați. De-a lungul anilor, am construit o fundație solidă, devenind o destinație de încredere pentru proprietarii de locuințe și profesioniștii din întreaga țară. Cu o rețea națională de 31 de magazine, suntem mândri să jucăm un rol esențial pe piața de bricolaj. Privind spre viitor, ne menținem angajamentul față de clienți, angajați și parteneri. Alături de întreaga noastră echipă, de parteneri și împreună cu Altex, vom continua să dezvoltăm business-ul și să explorăm noi oportunități de creștere”, spune Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România.
Brico Dépôt România a intrat pe piața din România în 2013, când grupul Kingfisher a achiziționat Bricostore. În 2017, prin integrarea Praktiker, compania și-a extins prezența.
În prezent, Brico Dépôt operează 31 de magazine în 24 de orașe din România și are o echipă de peste 2.000 de angajați. Kingfisher plc este o companie internațională din domeniul bricolajului, cu peste 1.900 de magazine și o echipă cu peste 78.000 de colegi. Compania operează în opt țări din Europa, sub branduri de retail precum Screwfix, B&Q, Castorama, Brico Dépôt, TradePoint și Koçtaș.
Altex România are peste 130 de magazine la nivel național. În cele peste trei decenii de la înființare, Altex s-a transformat dintr-un business local de import de televizoare în liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia din România.