O firmă de construcții din București a fost controlată de inspectorii antifraudă, care au descoperit, în urma verificărilor, un prejudiciu de peste 1,8 milioane de lei, reprezentând TVA și impozite.
„Ca urmare a constatărilor și a valorificării rezultatelor digitalizării, respectiv a prelucrării datelor din RO e-Factura, inspectorii DGAF au descoperit că firma a înregistrat în sistemul național RO e-factura un număr de 24 de facturi de livrări de bunuri/prestări de servicii, ce depășesc cuantumul de 4 milioane de lei, fără a îndeplini obligațiile corelative de declarare și plată a impozitelor și TVA aferente”, precizează Fiscul într-un comunicat de presă.
Firma ar fi cauzat, astfel, un prejudiciu la bugetul de stat de peste 1,8 milioane de lei, reprezentând TVA și impozite.
„Pentru asigurarea recuperării debitelor și luării măsurilor legale corespunzătoare, au fost dispuse măsuri asigurătorii și se vor iniția demersurile pentru sesizarea organelor de urmărire penală”, spune ANAF.
Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a explicat într-un interviu pentru HotNews, că Direcția Antifraudă din cadrul ANAF va utiliza informațiile din sistemele eFactura și eTransport pentru a controla țintit firmele cu anumite comportamente fiscale, în urma analizei de risc.
Amintim că transmiterea în sistem a facturii electronice în relația B2B (raportare) a devenit obligatorie începând cu 1 ianuarie 2024, în relația B2B (facturare) de la 1 iulie 2024, iar în relația B2C (raportare) de la 1 ianuarie 2025.