Un plan bine pus la punct de continuitate a afacerii crește cu cel puțin 30% șansele unei întreprinderi de a face față unei crize precum cea pe care o traversăm în aceste zile, când firmele încearcă să se replieze, să se adapteze și să își continue activitatea prin adoptarea unor soluții pentru menținerea în funcțiune a unor procese de business esențiale, potrivit consultanţilor de business.
Angajaţi, servicii IT, furnizori
Cei trei pași ai managementului inteligent al continuității afacerii implică, în viziunea consultanților Horváth & Partners, următoarele acțiuni:
- (1) înțelegerea profundă a vulnerabilităților proceselor proprii;
- (2) analiza impactului pe care situația de criză îl are asupra afacerii, precum și identificarea și coordonarea proceselor a căror întrerupere poate duce la daune majore și potențial ireversibile, respectiv
- (3) elaborarea strategiei de continuitate a afacerii.
„Să acționezi rapid și înțelept este cheia pentru a face față cu succes unor perioade incerte cum a fost criza economică globală din 2008 sau cum este, în prezent, pandemia cu noul coronavirus. Companiile trebuie să identifice care sunt procesele critice de afaceri și să dezvolte planuri de urgență eficiente, iar pentru acest lucru multe dintre ele, în special cele foarte mari, care au mii și zeci de mii de angajați și numeroase proceduri, au nevoie de ajutor de specialitate din partea consultanților specializați pe acest segment. În asemenea situații, este necesar să fie identificat factorul declanșator de întrerupere a procesului și să se acorde atenție simptomului, nu cauzei. De exemplu, nu este relevant de ce angajații nu se mai pot prezenta la sediul companiei, ci trebuie văzut cum influențează acest lucru valoarea și productivitatea afacerii și ce măsuri trebuie luate în așa fel încât personalul să fie în siguranță și asigurat financiar, pe cât posibil, iar compania să își poată continua activitatea la standarde optime în situația respectivă”, a mai punctat Kurt Weber.