Aplicația populară de mesagerie WhatsApp, deținută de gigantul Meta, introduce pentru prima dată reclame în aplicație, în secțiunea de Status, versiunea proprie de „povești” Instagram și Facebook.
Meta scrie pe blogul oficial că de ani de zile încearcă moduri prin care WhatsApp să poată fi monetizat fără întreruperea conversațiilor personale care au loc pe platformă, iar „secțiunea de Actualizări este locul potrivit pentru a introduce acest lucru”.
Compania va introduce, pe lângă reclame în Status, „copia” story-urilor de pe platforme ca Instagram și Facebook, vânzarea de abonamente plătite pentru canalele de pe WhatsApp și „canale promovate”, un mod de evidențiere a canalelor de distribuire de informații.
Firmele și administratorii de canale WhatsApp pot plăti pentru o vizibilitate mai bună sau pot oferi conținut exclusiv abonaților prin vânzarea de abonamente către cei care vor să sprijine conținutul.
„Abonamentele, promoțiile și anunțurile vor apărea numai în fila Actualizări, departe de conversațiile personale. Aceasta înseamnă că dacă folosești WhatsApp doar pentru a discuta cu prietenii și cei dragi, nu va exista nicio schimbare în experiența ta”, explică platforma.
Totodată, aplicația spune că mesajele și apelurile rămân în continuare criptate, iar pentru afișarea reclamelor vor fi folosite date limitate cum ar fi țara, orașul, limba și canalele pe care utilizatorii deja le urmăresc.
În 2023, directorul WhatsApp, Will Cathcart, a reacționat la un articol publicat de FT, care spunea că unele echipe de la Meta ar testa introducerea de reclame în lista de conversații din pagina principală a aplicației. La acea vreme, acesta a spus că informația este falsă, așa cum s-a mai scris pe StartupCafe.ro.