Platforma turcească de comerț online Trendyol anunță că, la doar șase luni de la începutul procesului de înrolare locală, a ajuns la 1.000 de comercianți parteneri români activi în aplicație, majoritatea dintre aceștia fiind IMM-uri.
88% dintre comercianții locali de pe Trendyol sunt întreprinderi mici și mijlocii, dar pe platformă sunt prezenți și comercianți și mărci românești precum evomag și Gerovital.
Cele mai populare categorii de produse în care sunt activi comercianții români includ Fashion (41%), Home (25%), FMCG (bunuri de larg consum) (14%), Cosmetice (11%) și Electrocasnice (5%).
Deși segmentul de fashion rămâne în topul preferințelor consumatorilor români, categoriile cu cea mai rapidă creștere pe Trendyol în ultimele luni sunt FMCG, cosmetice și produse pentru casă.
„Suntem extrem de încântați că am integrat 1.000 de comercianți și branduri românești în doar șase luni. Acest prag ilustrează faptul că platforma noastră oferă o oportunitate reală pentru afacerile locale, indiferent de dimensiune, de a-și dezvolta activitatea atât în România, cât și pe piețe externe. Pe măsură ce acești comercianți își încep parcursul alături de noi, ne angajăm să le oferim sprijin constant, instrumentele necesare și investiții continue în infrastructură și marketing aici, în România, pentru a-i ajuta să aibă succes și, în cele din urmă, să contribuie la o ofertă locală solidă și foarte relevantă pentru clienții români,” a declarat Irem Yılandil (foto), Head of International Expansion, Trendyol Group.
Trendyol susține că oferă comercianților locali acces la o bază de clienți în creștere în regiune, de peste 2,3 milioane de utilizatori în prezent, precum și sprijin care include oportunități de marketing și promovare, instrumente de analiză și soluții logistice, inclusiv un depozit local.
Procesul de înrolare a comercianților români a fost lansat în decembrie 2024, ca urmare a reacției pozitive la prima campanie de Black Friday a Trendyol în România, din noiembrie anul trecut, spune compania.
„Pe fondul interesului crescut și al numărului tot mai mare de cereri de înscriere, ritmul de listare pe platformă s-a accelerat semnificativ în ultimele două luni – doar în luna mai, peste 500 de comercianți parteneri locali au fost integrați. În prezent, un comerciant poate deveni activ pe platformă, în medie, în mai puțin de o săptămână”, conform Trendyol.
În acest moment, comercianții români reprezintă aproximativ 15% din volumul totalal business-ului Trendyol în România,iar până la finalul anului, compania își propune să ajungă la 5.000 de comercianți și branduri locale.
Trendyol este o companie de comerț online fondată în 2010, la Istanbul, de antreprenoarea Demet Mutlu. În 2021 a ajuns la statutul de „decacorn”, adică o firmă de tehnologie care ajunge la o valoare estimată de cel puțin 10 miliarde de dolari în urma unor investiții obținute înainte de listarea la bursă.
Din anul 2018, compania turcă este controlată de gigantul e-commerce chinez Alibaba Group.
Marketplace-ul conectează peste 250.000 de comercianți și branduri cu mai bine de 40 de milioane de clienți prin intermediul aplicațiilor dedicate în limbile locale din Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf și, recent, din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Grecia.