Magazinul românesc La Cocoș, deținut de antreprenorii români Iulian și Gianina Nica, a fost cumpărat majoritar de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și fondurile de investiții CEECAT Capital și Morphosis Capital.
BERD, fondul regional de private equity CECCAT Capital și fondul de capital de creștere axat pe dezvoltarea IMM-urilor Morphosis Capital Fund II anunță, joi, într-un comunicat către StartupCafe.ro că au semnat un acord prin care devin „acționarul majoritar în cadrul retailerului local La Cocoș”.
Parteneriatul vizează expansiunea La Cocoș în România, „prin deschiderea unui număr de locații noi format din două cifre în următorii patru ani”, se arată în comunicat.
„După aproape un deceniu de activitate, am realizat că pentru a ne dezvolta la nivel național, avem nevoie de investiții semnificative, fără de care extinderea ar putea dura peste 15 ani. Ca Fondator al lanțului La Cocoș, pot spune că această tranzacție ne oferă resursele financiare și expertiza necesare pentru a extinde rapid rețeaua cu un număr de locații format din două cifre în următorii patru ani. Obiectivul nostru comun este să consolidăm poziția noastră de lider pe piața de retail alimentar din România. Împreună cu echipa La Cocoș, mulțumesc investitorilor pentru încrederea acordată și sprijinul oferit de acum înainte în realizarea acestui obiectiv ambițios. În proiectele de anvergură, partenerii puternici sunt esențiali pentru a completa resursele financiare și a maximiza eficiența. Sper ca toți cei 720 de colegi, fie că sunt alături de noi de la început sau s-au alăturat pe parcurs, să vadă în acest parteneriat o oportunitate de creștere și de consolidare. Cu acest consorțiu select alături, avem nu doar un parteneriat puternic, ci și un strateg pentru dezvoltarea viitoare a afacerii”, a declarat Iulian Nica, Fondator și CEO, La Cocoș.
Investiția de 10 milioane EUR a BERD, „plus cea a co-investitorilor săi, va sprijini extinderea rețelei de magazine a companiei. Finanțarea are ca scop creșterea competitivității La Cocoș și consolidarea poziției sale pe piața locală de retail”, a anunțat BERD pe site-ul propriu.
Fondat în 2014, La Cocoș este un supermarket românesc de tip discount, care operează în prezent trei locații în Ploiești și București. La Cocoș susține că a înregistrat o creștere anuală de 24% a vânzărilor între 2018 și 2022. În 2023, compania a înregistrat venituri de 200 de milioane de euro. La Cocoș spune că oferă aproximativ 10.000 SKU-uri (Stock Keeping Unit). Magazinul se adresează atât clienților B2C, cât și micilor afaceri B2B.
„Suntem bucuroși să sprijinim creșterea și expansiunea La Cocoș în România alături de co-investitorii noștri, Morphosis Capital și CEECAT Capital. Retailul alimentar este una dintre cele mai active sectoare de interes pentru BERD, iar această investiție reprezintă o oportunitate excelentă pentru Bancă de a sprijini scalarea unui model de afaceri inovator de retail pe o piața atractivă precum România, condusă de un antreprenor puternic și apreciat, Iulian Nica”, a spus Tamas Nagy, Co-Head of EBRD Private Equity.
„Această investiție, a doua pentru Morphosis Capital Fund II, va sprijini expansiunea rapidă a rețelei La Cocoș la nivel național. Viziunea noastră comună cu CEECAT Capital și BERD este de a dezvolta un lanț de magazine care să răspundă nevoilor atât ale clienților B2B, cât și ale celor B2C, iar La Cocoș să devină un punct de referință pentru consumatorii din întreaga țară, contribuind astfel la creșterea economică și la consolidarea economiei locale”, a declarat Simona Gemeneanu, Partener, Morphosis Capital.